Verkstan
Dagens Service

tor 17 mar 2016, 15:34#381685Bytt ett bromsok på en lastbil idag.
Det gamla var lite dåligt.
Det gamla var lite dåligt.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 21 mar 2016, 16:52#382481
Då får 372'an rycka ut igen.
jannee skrev:Du Erre, ta med dig hundskrället och gå en runda dit du aldrig brukar gå, där ligger nämligen två bautagranar och bara väntar på dig. 😈
Då får 372'an rycka ut igen.
Förr var det nu å jävligare blev ännu värre.
mån 21 mar 2016, 19:05#382507Jag har haft problem med OXEN sedan jag tog den i bruk efter vintern. Jag rengjorde det jag enkelt kom åt men märkte ingen förbättring. Till slut var det bara förgasaren kvar och jag drog ner till lokala verkstan. Han förklarade för mig att man aldrig ska ha 95-oktanig soppa kvar om maskinen ska stå en längre tid. Det blir mycket beläggning i förgasaren och jag mindes svagt att jag hört det förut. OK han la den i ultraljudbehållaren och snart var den helt ren. Ja vad kostade det - två tjugor till kaffekassan.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
mån 21 mar 2016, 19:49#382520
Om du inte kör med den överdrivet mycket, så kanske det kan vara värt att köra den på Aspen 4T?
lfq skrev:Jag har haft problem med OXEN sedan jag tog den i bruk efter vintern. Jag rengjorde det jag enkelt kom åt men märkte ingen förbättring. Till slut var det bara förgasaren kvar och jag drog ner till lokala verkstan. Han förklarade för mig att man aldrig ska ha 95-oktanig soppa kvar om maskinen ska stå en längre tid. Det blir mycket beläggning i förgasaren och jag mindes svagt att jag hört det förut. OK han la den i ultraljudbehållaren och snart var den helt ren. Ja vad kostade det - två tjugor till kaffekassan.![]()
Om du inte kör med den överdrivet mycket, så kanske det kan vara värt att köra den på Aspen 4T?
//Henke månskensskogsbonde
mån 21 mar 2016, 20:08#382527@Hema
Jo jag kör tidvis ganska mycket. Men tipset jag fick stämmer med ditt, dvs kör med ASPEN innan längre uppehåll.
Jo jag kör tidvis ganska mycket. Men tipset jag fick stämmer med ditt, dvs kör med ASPEN innan längre uppehåll.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
tis 22 mar 2016, 20:41#382756Har haft problem med Grand Vitaraen en tid. Fanns en strömtjuv någon stans, men jag
kunne inte finna den. Ut med allt av säkringar och fortfarande laddades batteriet ur
Men mekaren fann ut av det
Glödreläen drog ti Ampere hela tiden, så när den blev
bortmonterad, var felet borta
Nu är nytt beställd! 2000 kr
kunne inte finna den. Ut med allt av säkringar och fortfarande laddades batteriet ur
Men mekaren fann ut av det
bortmonterad, var felet borta
Nu är nytt beställd! 2000 kr
Jack of all trades, master of none!
sön 27 mar 2016, 18:27#383858Och så backa jag på en bit 😡 . som slog upp i rutan.
Så var den dagens förtjänst, åt pipsvängen.
Så var den dagens förtjänst, åt pipsvängen.
TS
mån 18 apr 2016, 18:47#387981Man brukar höra att det var lättare att komma åt att göra service på äldre fordon och maskiner jämfört med moderna.
Vet inte om jag håller med. Skulle bara säkring på min gamla traktor i helgen men fick ta bort både sitsen och ratten för att komma åt och se ordentligt.
Vet inte om jag håller med. Skulle bara säkring på min gamla traktor i helgen men fick ta bort både sitsen och ratten för att komma åt och se ordentligt.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).