tis 30 mar 2010, 20:08#87204
totte skrev:trilla skrev:Jag försöker i möjligaste mån och nästan in absurdum lägga vrida vända saker så att jag svetsar horisontellt. Det blir så mycket bättre då.
Jamen det har jag ju lärt mig att göra också, enda chansen så länge man kör 43.32, den rinner ju som vatten om man försöker i nåt annat läge. Nå framöver får jag väl köpa mig en packe 48:or och testa så lär jag väl märka .
hmm, mer svårsvetsad vet jag inte om jag kan hålla med om vad det gäller P48S/OK48.00, däremot så kan man ibland uppleva den som lite "klistrigare" än 43.32, alltså att den vill fastna när man tänder..
men det tror jag beror på att 48'an är lite kinkigare med avståndet mellan elektroden och materialet..
däremot så hittade jag en packe med någon hårdmetallselektrod på förra jobbet, -hmm, vad bra, den bränner vi på skopstålet och på spetsarna på dynggrepen till traktorn, tänkte jag, jo tjenare du, lögn i hel*piiip* att svetsa med den..
antingen så hade dom blivit fuktiga eller så berodde det på inkompetens hos han som höll i klykan..
cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare