Skogsröjning

Skogsröjning, pris

33 inlägg 4777 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skogsröjning, pris

hfab  
#850720 Jag som bor där det är längre perioder med snö, har nog aldrig fått ihop mer än ca 1200 timmar på en säsong.

Stihl batteritrimmer
Användarvisningsbild

Re: Skogsröjning, pris

MrZnake  
#851324
Torke skrev:
hfab skrev:
Torke skrev:Vad kan man säga är rimligt?


Du får alltså en lön på ca 35-40 tusen på en heltid? Är det skattat?
Hur mycket omkostnader har du?


Alla omkostnader som har med röjningsarbetet, dock bor jag hemma och har inga sådana. Självklart är det bra lön för att vara 18 år MEN verkar som att man kan tjäna så mycket mer och att man får dåligt i avseende till vad andra som röjer får, undrar mest om det är mer värt att röja på Egen firma. Får 35-40 000 oskattat


Alltså du måste förtydliga lite, är du anställd av "mellanhanden" eller jobbar du svart åt honom? Om du står för alla utrustning, bil, bränsle, slitage och reservdelar samtidigt som du tar det svart? låter det snarare som att du blir blåst.

Användarvisningsbild

Re: Skogsröjning, pris

Torke  
#851327 Jag är anställd av honom och har lön så inget svartjobb, han får objekt och sedan får jag objektet som ska röjas och han betalar mig utifrån det

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).