Bost skrev:Hej! Det finns ju snart inga jordbruk kvar och med dagens storlek på traktorer så vill ingen vara på dessa små åkrar. Tall valde jag för att det finns inslag av myrmark på båda ställena.
Bost skrev:Hej igen! Väcker liv i denna tråd i år igen. Nu har fyra år gått sedan första planteringen, de är nu mellan 1-1,20 och växer fortfarande bra. Den andra är nu ett år och har kommit igång bra, hade en trana där förra året som slet upp en del plantor, men den har inte syns till i år.Trevlig midsommar på er!!.
forest. skrev:Bost skrev:Hej igen! Väcker liv i denna tråd i år igen. Nu har fyra år gått sedan första planteringen, de är nu mellan 1-1,20 och växer fortfarande bra. Den andra är nu ett år och har kommit igång bra, hade en trana där förra året som slet upp en del plantor, men den har inte syns till i år.Trevlig midsommar på er!!.
Hur tätt är det satt? Klarar du viltbetning?
339 skrev:Intressant detta med plasten! Mindre gräs närmast plantorna kan jag tänka mig? Hur gick du tillväga när du "plastade"?
Bost skrev:339 skrev:Intressant detta med plasten! Mindre gräs närmast plantorna kan jag tänka mig? Hur gick du tillväga när du "plastade"?
Precis, det är min tanke att plantorna ska slippa gräset och hitintills ser det bra ut. Jag byggde en plastläggare som kupar jorden innan plasten kommer på den.
339 skrev:Vart kan man köpa plasten/väven?