Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tips på mindre hjullastare

21 inlägg 2670 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tips på mindre hjullastare

Cat554  
#847835 Hvilken du enn kjöper, titta og prova en teleskoplastare först. Så undviker du å bli lässen när du får prova en. Har både teleskop og midjestyrt. OH

Avatar Fallback

Re: Tips på mindre hjullastare

Hema  
#847840
gnisten83 skrev:Nästa del, redskap, ska den dela redskap med nån traktor med lastare eller nåt?
Isf är de billigare att använda samma fäste, redskap kostar pengar med har jag märkt

Nope, men trima/sms ev lilla bm tänker jag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på mindre hjullastare

Hema  
#847841
Cat554 skrev:Hvilken du enn kjöper, titta og prova en teleskoplastare först. Så undviker du å bli lässen när du får prova en. Har både teleskop og midjestyrt. OH

Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på mindre hjullastare

hfab  
#847842
Hema skrev:Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.

Jag tycker inte det går att klaga på sikten.

Avatar Fallback

Re: Tips på mindre hjullastare

Hema  
#847889
hfab skrev:
Hema skrev:Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.

Jag tycker inte det går att klaga på sikten.

Din maskin har inte de problemen, men en vanlig. Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt.
1719252593__20240624_200930.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Tips på mindre hjullastare

hfab  
#847903
Hema skrev:
hfab skrev:
Hema skrev:Vanlig teleskoplastare så sitter man för lågt för att se bra över skopa/snöblad, samt svårt o finna i rätt storlek. Så 480T är ju en multimaskin.

Jag tycker inte det går att klaga på sikten.

Din maskin har inte de problemen, men en vanlig. Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt.
1719252593__20240624_200930.jpg

Det var jag som var otydlig.
Jag ville bekräfta att problem med sikt inte förekommer på en weycor med teleskop.
Möjligen i vissa lägen med pallgafflar

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).