Undrar om de andra följer efter.
Helmer95 skrev:Finns ingen ursäkt för dåliga vägar med igenväxta vändplatser. Det försvårar bara för för alla led i kedjan.
Mangan skrev:Helmer95 skrev:Finns ingen ursäkt för dåliga vägar med igenväxta vändplatser. Det försvårar bara för för alla led i kedjan.
On det blir billigare att köra 2-3 gånger istället för en, finns det ingen större anledning att räta vägen.
Förstår att åkarna gärna kommer in med sina största bilar,men den väg som jag och mina grannar har (vi är fem) byggdes på 50-talet efter dåtidens standard. Inte en chans att det skulle löna sig att räta den,
Om man bor i någon svag moränsluttnng utan berg, mosse och vattendrag, så är det säkert en annan femma.
alias skrev:gnisten83 skrev:Vad NVDB en förkortning av?
Nationella vägdatabasen?
MVH
Alias
gnisten83 skrev:Pratade med inspektorn på södra om biometrins besiktning av vägarna, och hon hävdade att nästa säsong skulle de tas ut kostnad omlastning på dom vägar som inte släpgodkända.
Och de var inte bara södra som skulle göra detta.
Hade endel att göra vid mina vägar men fick konstigt nog min gamla infart släpgodkänd där jag får kolla noga när jag kommer där med hästsläpet! 🙃