uffejohan skrev:Jag har samma tanke, planterade klibbal i våras på ett hygge med gran och tall i övrigt. Satte alplantorna i de fuktigaste partierna där granen tidigare utvecklats dåligt. Nu efter första året har alen etablerat sig fantastiskt bra och blir nog ett trevligt inslag i en gran- och tallplantering. Totalt satte jag 4000 gran, 4000 tall, 2000 lärk och 500 al på ett hygge på drygt 4 ha. Ser det också som ett experiment att ståndortsanpassa i detalj.
uffejohan skrev:Jag har samma tanke, planterade klibbal i våras på ett hygge med gran och tall i övrigt. Satte alplantorna i de fuktigaste partierna där granen tidigare utvecklats dåligt. Nu efter första året har alen etablerat sig fantastiskt bra och blir nog ett trevligt inslag i en gran- och tallplantering. Totalt satte jag 4000 gran, 4000 tall, 2000 lärk och 500 al på ett hygge på drygt 4 ha. Ser det också som ett experiment att ståndortsanpassa i detalj.
Tåndemåla skrev:uffejohan skrev:Jag har samma tanke, planterade klibbal i våras på ett hygge med gran och tall i övrigt. Satte alplantorna i de fuktigaste partierna där granen tidigare utvecklats dåligt. Nu efter första året har alen etablerat sig fantastiskt bra och blir nog ett trevligt inslag i en gran- och tallplantering. Totalt satte jag 4000 gran, 4000 tall, 2000 lärk och 500 al på ett hygge på drygt 4 ha. Ser det också som ett experiment att ståndortsanpassa i detalj.
Vilken sida nya vägen kom lärken tillslut? Fanns ju några förslag vi stötte.
uffejohan skrev:Du är så välkommen!! Hoppas man får leva så länge att man får se plantorna bli ungskog och att kommande generationer uppskattar engagemang och ansträngningar.