Vägen är dragen i utkant av ett blötdrag och den är bara på några få ställen lerig och blöt. Jag har varit där idag och inser att jag vill köra ut tidigare och mera eftersom jag hugger. Jag vet att min morfar körde ner sig rejält i den myren brevid vägen och det gick åt en traktor till som fastnade brevid, bägge fick åka i koppel på en skotare innan de var lösa. Detta var på barmark och på vägen hade han ju kört utan problem så det borde gå men jag är feg och ovan men har iaf bestämt mig för att jag ska prova. Då skippar jag torrgranstänket och går på slarvkvistade toppar från färsk gran istället, sådana blir det ju mängder av som ligger när man hugger. Jag har ju en hel del al från vägen som jag huggit upp så det finns det ju också. I veckan ska jag ta en dag och förbereda vägen för körning

OAS forests : Bör jag använda piggkättingen trots barmark ? Det är bra tips jag får här av er och jag tänker ... Jag tar dit traktorn och spelet för att lägga ihop men låter första kylan bestå lite innan jag kör ut det till rätta vägen för avhämtning men jag lägger virke där det är som värst samt risar. Det borde alltså ge mig bästa förutsättning förutom att vänta på tjäle då förstås.
En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.