Gallring
Gallringsvirke i diket?
tor 30 jan 2014, 18:17#261724I landet måste finnas tusentals ton bromateriel, fordonsmattor, pontoner mm från nedlagda ingenjörregementen, dessa står väl lagrade till ingen nytta.

tor 30 jan 2014, 19:04#261734
LRF medlemskap, registrera sig på hemsidan med medlemsnummer, vänta på aktivering, handla.
Mangan skrev:Det var ju billigt. Hur får man LRF-priser på Ahlsell?
Annars tror jag detta blir snäppet billigare, frakten är låg verkar det som.
http://www.mavac.se/130595944
LRF medlemskap, registrera sig på hemsidan med medlemsnummer, vänta på aktivering, handla.
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
tor 30 jan 2014, 19:08#261735
Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Man behöver inte handla så mkt/ år för att ha finansierat LRF-medlemskapet som kostar en slant!
busholle skrev:Mangan skrev:Det var ju billigt. Hur får man LRF-priser på Ahlsell?
Annars tror jag detta blir snäppet billigare, frakten är låg verkar det som.
http://www.mavac.se/130595944
Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Man behöver inte handla så mkt/ år för att ha finansierat LRF-medlemskapet som kostar en slant!
tor 30 jan 2014, 22:15#261788
Ställer mig tveksam till Ahsells prispolitik, det jag kollat på håller dom dubbla priset och sen 40% rabatt, dvs dyrare än branschkollegorna.
Irriterar mig på att dom begär kreditupplysning på mig minst 1 gång/år trots jag inte har någon kredit eller ens handlat där.
Saknar numera lösen till deras Webb så priser på vägtrummor kan jag inte kolla, försöker överleva det.
mooos73 skrev:Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Ställer mig tveksam till Ahsells prispolitik, det jag kollat på håller dom dubbla priset och sen 40% rabatt, dvs dyrare än branschkollegorna.
Irriterar mig på att dom begär kreditupplysning på mig minst 1 gång/år trots jag inte har någon kredit eller ens handlat där.
Saknar numera lösen till deras Webb så priser på vägtrummor kan jag inte kolla, försöker överleva det.
fre 31 jan 2014, 06:45#261830
Är väl oftast så företag vill ha. Kunden får ju betala ord.pris så då tjänar ju företaget mer. Ahlsell är långt ifrån ensamma om denna teorin..
axwell skrev:mooos73 skrev:Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Är väl oftast så företag vill ha. Kunden får ju betala ord.pris så då tjänar ju företaget mer. Ahlsell är långt ifrån ensamma om denna teorin..
Yamaha Grizzly 700 -16 - Kranman T1750 30-50 - Husqvarna 560XPG - Husqvarna 550XPG - Stihl MS201 - Logosol M5 E5000 - Volvo BM 2200
fre 31 jan 2014, 07:21#261834Jag är mer för att beställa via Internet och inge snack och prut. Gillar tex rinkaby rör, men i det här fallet bor jag lite långt ifrån.
Mavac verkade bra, blir kanske en beställning framåt vårkanten.
Mavac verkade bra, blir kanske en beställning framåt vårkanten.
Självvald väg i egen skog
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar