Gallring

Gallringsvirke i diket?

21 inlägg 15543 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsvirke i diket?

anersimyra  
#261724 I landet måste finnas tusentals ton bromateriel, fordonsmattor, pontoner mm från nedlagda ingenjörregementen, dessa står väl lagrade till ingen nytta.

Malwa
Avatar Fallback

Re: Gallringsvirke i diket?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261734
Mangan skrev:Det var ju billigt. Hur får man LRF-priser på Ahlsell? ;)

Annars tror jag detta blir snäppet billigare, frakten är låg verkar det som.
http://www.mavac.se/130595944


LRF medlemskap, registrera sig på hemsidan med medlemsnummer, vänta på aktivering, handla.

Avatar Fallback

Re: Gallringsvirke i diket?

mooos73  
#261735
busholle skrev:
Mangan skrev:Det var ju billigt. Hur får man LRF-priser på Ahlsell? ;)

Annars tror jag detta blir snäppet billigare, frakten är låg verkar det som.
http://www.mavac.se/130595944


LRF medlemskap, registrera sig på hemsidan med medlemsnummer, vänta på aktivering, handla.

Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Man behöver inte handla så mkt/ år för att ha finansierat LRF-medlemskapet som kostar en slant!

Avatar Fallback

Re: Gallringsvirke i diket?

axwell  
#261788
mooos73 skrev:Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Man behöver inte handla så mkt/ år för att ha finansierat LRF-medlemskapet som kostar en slant!


Ställer mig tveksam till Ahsells prispolitik, det jag kollat på håller dom dubbla priset och sen 40% rabatt, dvs dyrare än branschkollegorna.

Irriterar mig på att dom begär kreditupplysning på mig minst 1 gång/år trots jag inte har någon kredit eller ens handlat där.

Saknar numera lösen till deras Webb så priser på vägtrummor kan jag inte kolla, försöker överleva det.

Avatar Fallback

Re: Gallringsvirke i diket?

Qkeeper  
#261830
axwell skrev:
mooos73 skrev:Måste vara LRF-medlem som bedriver näringsverksamhet! Har du skogsfastighet och är reggad för moms så gör du det!
Man behöver inte handla så mkt/ år för att ha finansierat LRF-medlemskapet som kostar en slant!


Ställer mig tveksam till Ahsells prispolitik, det jag kollat på håller dom dubbla priset och sen 40% rabatt, dvs dyrare än branschkollegorna.

Irriterar mig på att dom begär kreditupplysning på mig minst 1 gång/år trots jag inte har någon kredit eller ens handlat där.

Saknar numera lösen till deras Webb så priser på vägtrummor kan jag inte kolla, försöker överleva det.


Är väl oftast så företag vill ha. Kunden får ju betala ord.pris så då tjänar ju företaget mer. Ahlsell är långt ifrån ensamma om denna teorin..

Avatar Fallback

Re: Gallringsvirke i diket?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#261834 Jag är mer för att beställa via Internet och inge snack och prut. Gillar tex rinkaby rör, men i det här fallet bor jag lite långt ifrån.

Mavac verkade bra, blir kanske en beställning framåt vårkanten.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).