Igår, 11:54#870238
Med tanke på vilket röjberg det finns så borde du få jobb lätt
På tal om försäkringar så är en ansvarsförsäkring inte dyr för mig som bara kör eget, ca 1600:- per år. Sen tillkommer ju lite andra försäkringar som kan vara bra att ha och för dessa betalar jag ca 500:- per månad. Kör man bara deltid kanske några av de jag betalar för per månad kan skippas. Du har ju ett annat arbete så du har ju SGI därifrån om du sågar smalbenen av dig🙃.
Du kan få rådgivning på din bank(rekommenderar inte någon av storbankerna som knappt har kontor längre), sen kan din kommun ha näringslivsutvecklare du kanske kan vända dig till. Min hemkommun har tex gratis rådgivning för småföretagare om sånt här.
Du kan ju pröva och funkar det inte så är det ju inte så stora investeringar du har gjort. Man ångrar sig om man aldrig prövat idéer man har.
"Det är skönare lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge". Eller hur det där stycken ur en von Heidenstam dikt nu går.
Jag tycker man ska uppmuntra småföretagande och sidoverksamhet och blir glad när folk har tankar om sånt, själv har jag varit hämmad av jantelagen och bruksmentalitet alldeles för mycket.