lör 03 nov 2018, 18:47#531808
Dessa diskussioner om vår miljö och hur vi ska rädda världen med tanke på klimatförändringar och annat är nog nödvändiga och att diskussioner kring skog förs här på skogsforum är ju inte konstigt, MEN vad är viktigast?
Är det att "allt"ska göras inom "alla" områden?
En fråga t.ex., äger Sillero egen skog?
Hur gör Sillero i denna skog?
Eller är det så att Sillero inte har egen skog och försöker påverka skogsägare till förändring enligt Silleros egna uppfattning?
Tja, med det "tonläget" Sillero har och den argumentation som förs fram så verkar det inte gå enligt Silleros önskan.
Sillero, i ett större sammanhang som gäller vad vi ska göra för att "rädda" vår värld till våra efterkommande så undrar jag om du kämpar enbart i denna fråga eller är du aktiv i andra frågor också?
Nåväl, jag saknar ofta en balanserad diskussion/samverkan med t.ex. Svenska Naturskyddsföreningen!
Kan Naturskyddsförening någon gång "hjälpa" till med lösningar på olika problem?
Nej, de verkar enbart kämpa efter egen agenda och stora polarisationer uppstår!
Debatt är bra men svårt, i synnerhet på nätet då man ska försöka beskriva vad man känner, föra fram argument, bekräfta till "motparten" att man förstått vad denne sagt och ändå föra diskussionen framåt.
Ibland kan man inte komma överens i en sakfråga men jag tycker det är viktigt att man kan respektera varandra trots olika uppfattningar.
Jag tycker Skogsforum har en mycket bra "nivå" och det modereras bra också.
Tills sist @Sillero för min del får du gärna fortsätta argumentera men lyssna gärna på de frågor du får och svara på ett sätt så du får respekt. Det ger en bra diskussion.