Bilar

Familjebil/skogsbil

24 inlägg 6116 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Familjebil/skogsbil

Broddan  
#849129 Hur står sig Ford Ranger, L200, hillux osv som familjebil?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Familjebil/skogsbil

henrik_1  
#849823 En kompis till mig har precis köpt en ny Izuzu pick up. Kanske kan vara ett alternativ om du tänker helt ny, både billigare i inköp och du spar ganska mycket pengar på skatten de första åren jämfört med hillux o amarok osv.
Jag hade nog satsat på en familjebil o en caddy eller nåt. Alltid bra o ha en extra bil om en havererar o kanske lite bättre för familjen vid långresorna, barnen växer ju ganska fort också

Avatar Fallback

Re: Familjebil/skogsbil

hfab  
#849824
Broddan skrev:Hur står sig Ford Ranger, L200, hillux osv som familjebil?

Så länge barnen är små och packningen inte så stor går det bra.
Baksätena är ett skämt och flaken små.

Användarvisningsbild

Re: Familjebil/skogsbil

Rd 350  
#849837 Man får ha vad för åsikt man vill om olika bilar men Dodge Ram ska man akta sig för rekomendera till någon...
Jag jobbar själv som bilplåtslagare o bilmekaniker och har skruvat en hel del på dessa bilarna. I princip allt är svindyrt i reservdelsväg, kvaliten är betydligt sämre än övriga usa- pickisar, allt rostar på dem till och med motorblocken!
Är man van vid en japan eller europabil ska man undvika usa-bilar, risken att bli besviken är stor, inte minst ekonomiskt....

Användarvisningsbild

Re: Familjebil/skogsbil

DanRappi  
#850821 Subaru Forester är kalasbra. Tar sig fram nästan överallt och väldigt rymlig inuti.

Avatar Fallback

Re: Familjebil/skogsbil

enbhen  
#851126 Har en Honda CR-V från 2014 som vi haft i snart 6 år. Inget strul under dessa är. Det är en grym familjebil som sväljer det mesta, mycket mer än den Passat jag hade innan. Fungerar riktigt bra som dragbil (har 2,2 l dieseln). Har provat den i både snö och lera och alltid tagit mig fram. Tyvärr är den totalt osexig men det känns det som de flesta japaner är!

Avatar Fallback

Re: Familjebil/skogsbil

Hogdalen  
#851972 Men var det inte komfort trådstartaren sökte? Med pengar köper man vad man vill, den som måste tänka på ekonomi OCH vill få den maximala "allroundbilen" - vilket det ju handlar om här - skogs OCH familjebil för långresor (vem överlever 100 mil i stöten i en äldre japan eller jänkare?) har jag ett annat förslag - Citroën C5 (i modellversion III). Komfort, höj och sänkbar (enda bilen som klarar skogsbilvägar OCH motorvägar), kombin sväljer det mesta och är tämligen oöm. Själv lastar jag familjen och oljiga motorsågar (balja rekommenderas) + övrig utrustning med lätthet. Har jag tunga lyft som ska upp i bakluckan går enbart bakvagnen att sänka till lägstanivån osv.... meeeen, det finns ju även andra bilmärken som journalisterna brukar säga (neutralt och diplomatiskt)....

Användarvisningsbild

Re: Familjebil/skogsbil

Henkeb  
#852389 Jeep Grand Cheroke kanske kan vara något? Bra framkomlighet och komfort. Haft 2 st som fungerade mycket bra. Har själv 3 barn, skulle jag köpt familjebil idag skulle jag köpt en Multivan 4 Motion.

Avatar Fallback

Re: Familjebil/skogsbil

djkj  
#852484 En Toyota Hilux skulle jag satsat på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).