Mvh, en gröngöling
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Erre skrev:Mineral sågkedjeolja skulle jag använda om sågen blir liggande så länge mellan varven.
Annars definitivt rapsolja.
Lueri skrev:Erre skrev:Mineral sågkedjeolja skulle jag använda om sågen blir liggande så länge mellan varven.
Har nu fått en manual från skil och i den står det att jag ska använda motorolja SAE 20 eller 30. När jag googlar detta verkar det idag vara motorolja för typ veteranbilar? Ska jag köra på detta eller tror ni mer på modern kedjeolja?
Lueri skrev:Har nu fått en manual från skil och i den står det att jag ska använda motorolja SAE 20 eller 30. När jag googlar detta verkar det idag vara motorolja för typ veteranbilar? Ska jag köra på detta eller tror ni mer på modern kedjeolja?
Sture Andersson skrev:Lueri skrev:Erre skrev:Mineral sågkedjeolja skulle jag använda om sågen blir liggande så länge mellan varven.
Har nu fått en manual från skil och i den står det att jag ska använda motorolja SAE 20 eller 30. När jag googlar detta verkar det idag vara motorolja för typ veteranbilar? Ska jag köra på detta eller tror ni mer på modern kedjeolja?
Nej för i helvete ,använd rapsolja ,sluta tippa ut mineralolja i naturen 🤬
Lueri skrev:Erre skrev:Mineral sågkedjeolja skulle jag använda om sågen blir liggande så länge mellan varven.
Mange skrev:Jag kör bara rapsolja och har såg som står i regel flera år utan problem.
De jag använder mer märks ingen skillnad på heller.
Känns lite bättre o köra med nåt man äter normalt sett.
Camaro1969 skrev:jag har kört rapsolja tills i år, då mineraloljan blev billigare...
helt jäkla otroligt egentligen.. men så är det