jorgbrut skrev:Jag behöver utöka motorsågsparken med en mindre, lätt, batteridriven såg. Användningsområdet är röjning (toppning, ansning) av ledningsgata. Jobbet görs från stege så låg vikt är viktigt. Max diameter på det som ska sågas bör vara ca. 10 cm. Ett extra plus om sågen ingår i en serie så batteriet kan flyttas över till en häcksax eller trimmer osv.
alias skrev:jorgbrut skrev:Jag behöver utöka motorsågsparken med en mindre, lätt, batteridriven såg. Användningsområdet är röjning (toppning, ansning) av ledningsgata. Jobbet görs från stege så låg vikt är viktigt. Max diameter på det som ska sågas bör vara ca. 10 cm. Ett extra plus om sågen ingår i en serie så batteriet kan flyttas över till en häcksax eller trimmer osv.
Jag blir lite orolig när jag läser om planer på motorsågsjobb från stege.
Ska man dessutom utföra arbeten i ledningsgator så bör man ha genomgått ESA-röj för att veta vilka regler som gäller och vilka risker arbetet medför.
MVH
Alias
jorgbrut skrev:alias skrev:jorgbrut skrev:Jag behöver utöka motorsågsparken med en mindre, lätt, batteridriven såg. Användningsområdet är röjning (toppning, ansning) av ledningsgata. Jobbet görs från stege så låg vikt är viktigt. Max diameter på det som ska sågas bör vara ca. 10 cm. Ett extra plus om sågen ingår i en serie så batteriet kan flyttas över till en häcksax eller trimmer osv.
Jag blir lite orolig när jag läser om planer på motorsågsjobb från stege.
Ska man dessutom utföra arbeten i ledningsgator så bör man ha genomgått ESA-röj för att veta vilka regler som gäller och vilka risker arbetet medför.
MVH
Alias
I den här korta gatan från vägen upp till huset går ingen starkström, den är nedgrävd. Endast fiber och tele.
tallen100 skrev:Skulle allt göras efter "skolboken" så skulle inte mycket bli gjort😅
anersimyra skrev:tallen100 skrev:Skulle allt göras efter "skolboken" så skulle inte mycket bli gjort😅
Man skulle månne skriva en liten bok om trädarbeten från stege.. 😀