tor 01 nov 2018, 23:24#531515
sundelius skrev:JensSkoog skrev:Ent skrev:Vid reklamation är det bäst att ta pengarna tillbaka även om man ska ha en ny likadan. I och med att man köper nytt påbörjas ju en ny garantiperiod.
Det ska jag komma i håg om jag köper något där som går sönder.
Och sönder går det om man handlat grejer på Jula
Jo, men det är lite både och. Pelikanplåtsaxen från Jula är av exakt samma fabrikat och modell som yrkesfolket amvänder. Jag har en elpneumatisk borrhammare från Rusta som börjar vara 15 år. ABAC-kompressorn från Jula köptes tidigt 2000-tal och den funkar klanderfritt, mm mm. Däremot var Jula 230 mm vinkelslipen 2009 stendöd direkt ur kartong. Den jag fick istället går ännu som tåget.
Om man är yrkesverksam och nöter på maskinerna dagligen kostar det såklart mer än det smakar om man måste lägga tid på att reklamera och köpa nytt hela tiden. Själv använder jag inte maskinerna annat än för eget bruk och det blir svettigt att köpa märkesgrejor som sedan mest ligger på hyllan.
För övrigt säljer Jula även märkesmaskiner. Biltema däremot säljer ju allt under eget varumärke. Mycket är helt OK för pengen medan annat är junk. Därför bör man ta sig tid att reklamera så att det värsta skräpet åker ut.
Jag sågar annars mest med HVA 550 XP, och så Stihl MS200. Men Meec:en kan allt få komma ut i friskluften om det kniper