tor 14 jan 2010, 18:43#77996
Brorsan har ett bälte från Fristads. Riktigt bra viktfördelning, man går utan problem med det fullpackat en hel skogsdag. Skönt och lätt med plastspänne, lite jobbigt att justera längden bara om man byter mellan olika kiokka magar. Han har samma utrustning som på bilden, två hölster och ett bakstycke plus en hammarhank till kilklubba.
Kwintet.jpg
1. Sax.
2. Finns inte.
2,5. Klubba.
3. Rundfil med filmall.
4. Kombinyckel.
5. Extrakedja, första förband ligger i bröstfickan, det blir lätt lite knepigt att nå första förband när man trillat på rygg..
6. Måttband.
7. Krok.
8. Finns inte.
Själv har jag nog samma bälte som på bilden, fast med endast två hölster och en seperat hållare för måttband.
Jag har kroken på högersidan, hölstret till saxen ungefär mitt på ryggen och måttbandet mellan dessa.
Anledningen till att jag har asxen bakom ryggen är att jag då når saxen med båda händerna, eftersom det alltsom oftast är högerhanden som är ledig när sågen hänger i vänsterhanden..
Bror har ju filar och grejer alltså behöver jag inte ha så mycket, hans bälte är även bätte så den extra tyngden får han ta.
Jag funderar på att smälla dit remmar som hållare för kilar på plats 2 och 8. Grejen är ju att man gärna vill ha med sig tre kilar när den första kilen inte biter tillräckligt och man inte hittar nån gammal sko att peta i fällskäret så man kan ta bort det första kilen, då måste man ju ha två till för att kunna banka i mer..
Kan ta bilder på bältena imorn om så önskas, så kan ni få se hur mycket man orkar bära med sig om man är ung och rask
:EditBilder tagna.
Är det någon annan som har testat klubborna från jula? Vi slog sönder tre stycken förra året, billigt blir dyrt!
DSC06955.JPG
DSC06956.JPG
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa kontoSenast redigerad av Robertberg tor 14 jan 2010, 19:40, redigerad totalt 2 gånger.
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"