En nystartad grupp med specifik målgrupp ”en naturlig mötesplats där kvinnor inom skogssektorn ...”
Önskar att det fanns en grupp för de övriga också!
Robertberg skrev:Det finns nog minst ett tiotal Facebookgrupper med inriktning skog om man ser till bara svenska, någon av dem känner du dig kanske mer hemma i? [emoji846]
åberg skrev:Du kan tänka att alla grupper utom dom som är uttalat riktade mot kvinnor och ickebinära är riktade mot män och binära. Så var ditt problem löst.
Varsågod.
dotcom skrev:Robertberg skrev:Det finns nog minst ett tiotal Facebookgrupper med inriktning skog om man ser till bara svenska, någon av dem känner du dig kanske mer hemma i? [emoji846]
Tänkte mig snarare en grupp riktad bara till män och binära, betydelsen av det sista är jag osäker på, men det är väl motsatsen till ”icke binära” ? vad nu det är.
Exkluderande är det nya inkluderande.
dotcom skrev:http://www.landskogsbruk.se/skog/ny-motesplats-for-kvinnor-i-skogssektorn/
En nystartad grupp med specifik målgrupp ”en naturlig mötesplats där kvinnor inom skogssektorn ...”
Önskar att det fanns en grupp för de övriga också!
Blivande snickare skrev:dotcom skrev:Robertberg skrev:Det finns nog minst ett tiotal Facebookgrupper med inriktning skog om man ser till bara svenska, någon av dem känner du dig kanske mer hemma i? [emoji846]
Tänkte mig snarare en grupp riktad bara till män och binära, betydelsen av det sista är jag osäker på, men det är väl motsatsen till ”icke binära” ? vad nu det är.
Exkluderande är det nya inkluderande.
Vad är du rädd för?
Snackas skog spelar det väl ingen roll vad man har i kalsongerna eller hur man ser sig själv.
Erre skrev:Då kanske du börjar närma dig hur kvinnor har känt sig i branschen.
dotcom skrev:jag avser inte förringa någon dess känslor, men kanske de kunde frågat istället för att gräva skyttegravar? Jag har personligen aldrig sett ner på någon för att hon är kvinna, herre gud (ja eller fru gud om så vill), min mor är kvinna, min syster är kvinna, min hustru är kvinna, mina döttrar är kvinnor, ska jag se ner på eller förringa någon av dem för deras könstillhörighet eller könsidentitet? Den tanken är mig främmande. Men inte för de kvinnor som startat gruppen och därmed förringar mig, de skapar en könsmaktordning.Erre skrev:Då kanske du börjar närma dig hur kvinnor har känt sig i branschen.