Öppna kategorin

Den Gröna omställningen.

9016 inlägg 424092 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Den Gröna omställningen.

Rotvältaren  
#856960 Det har klargjorts så många gånger nu på detta forum att det betalas inte ut några 72 000 miljarder i reda pengar men trots detta upprepas lögnen gång på gång.

Elmia

Alvarsson  
#856961 Alla som kan läsa innantill ser att i IMFs rapport så utgår subventioner till det fossila bränslet på fabulösa 72000 miljarder Svenska kronor, lite beroende på valutakursen. Jag har delat denna rapport så mång gånger så det tänker jag inte göra. De som intew har förmågan att läsa innanrill för några veckor sedan har det förmodligen det inte nu heller.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Jodå! Men efter att dessa fakta blev presenterade så håller inte vissa skribenter så hög svansföring när det gäller eventuella subventioner till det förnybara

Ditt hyckleri når oanade höjder. Du säger dig vara emot alla former av subventioner men har aldrig skrivit ett enda kritiskt ord om de fabulösa subventioner "den gröna omställningen" erhåller.
Du har inget att erinra att USA betalar ut 370 miljarder dollar i federala subventioner till vind och solenergi och elbilar men du gapar i högan sky för att återstarten av Palade kärnkraftverk erhållit 2 miljarder dollar i statligt lån.
Senast redigerad av Rotvältaren ons 25 sep 2024, 15:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Alla som kan läsa innantill ser att i IMFs rapport så utgår subventioner till det fossila bränslet på fabulösa 72000 miljarder Svenska kronor, lite beroende på valutakursen. Jag har delat denna rapport så mång gånger så det tänker jag inte göra. De som intew har förmågan att läsa innanrill för några veckor sedan har det förmodligen det inte nu heller.

Ett flertal läskunniga har nu ett antal gånger förklarat att det inte betalas ut 72 000 miljarder i reda pengar.

Alvarsson  
#856964 Det är bara att läsa rapporten så ser alla att jag har rätt. Problemet med dig är att du är för korkad för begripa dett enklaste!

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Det är bara att läsa rapporten så ser alla att jag har rätt. Problemet med dig är att du är för korkad för begripa dett enklaste!

Problemet med dig är din grandiosa självbild hindrar dig från att inse att den korkade är du själv.

Alvarsson  
#856966 Ge apan en banan!

Alvarsson  
#856967 Energieffektivisering en mycket viktigt område i den gröna omställningen.
https://www.energinyheter.se/20240925/3 ... ergitinget

jannee  
#856968 Är det något Herr Alvarsson framfört som egentligen är relevant.
Han hänvisar till väldigt osäkra, inte sällan opålitliga, källor.
Är väl endast Niking som har något som helst förtroende för vad Alvarsson påpekar.
M.a.o. är han HELT ensam med sina tyckande och påpekande och egentligen inget att över huvud taget ta någon som helst hänsyn till. 👍
Herr Alvarson lever i en bubbla, när väl bubblan spricker kommer Alvarsson att bli helt förstörd 😀
Kärnkraft är väl i princip lika förnybart som både sol och vind, den dagen solen expanderar och innesluter jorden i sitt hölje, vad gör du då Alvarsson ?
Nej vi får förlita oss på fusionskraften, den löser vårt kommande energibehov för all den framtid jorden har kvar - så ENKELT är det 👍 .

Men du Alvarsson som är en djävul på att googla, visa klart och tydligt var dessa miljarder i subventioner finns att beskåda, klipp hjärna ut den sidan där det står - TACK

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Ge apan en banan!

Du har förstånd som ett klappträ men så blir dina inlägg därefter.

Tor R  
Du borde flytta till Afrika och starta en bananplantage, du har medfödd talang.

tallen100  
Rotvältaren skrev:

Du har förstånd som ett klappträ men så blir dina inlägg därefter.

Jaså nu tigger han bananer också.
Men som han beter sej får han nog skaffa sin banan på egen hand.

Användarvisningsbild

nyrjoh  
1727277519_1000006964.jpg
Steady as a HOT ROCK!  

The nation's 94 reactors operate at full power more than 93% of the time—bringing you clean and reliable power when you need it most.

The U.S. nuclear industry has had capacity factors north of 90% each year since 2013.  

🎩 tip: @EIAgov 

#NationalCleanEnergyWeek

Kärnkraften tuffar på år efter år.

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Alvarsson skrev:Men snälla du dyrare än det fossila bränslet kan det knappast bli. Kostar varje år i subventioner 73000 miljarder kronor. Källa IMF. Förorsakar 9 miljoner människors död i förtid varje är. Källa Harvard University. Förstör jordens klimat. Källa IPCC.

Efter alla diskussioner i tråden så har jag och troligen många här tappat bort oss. Skulle du kunna länka till IMF-rapporten, Harward-rapporten och IPCC så att vi kan läsa igenom grundmaterialet från början och bli uuppdaterade i ämnet?

Alvarsson  
#856977 Absolut!
https://www.imf.org/en/Topics/climate-c ... -subsidies
https://www.energinyheter.se/20210209/2 ... a-branslen.
https://www.ipcc.ch/report/sixth-assess ... ort-cycle/

Harvardrapporten hittade jag inte. Vet att signatur aho, också läst originalet.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).