ons 11 sep 2024, 12:25#855522
Alvarsson ,jag baserar mina uttalanden på sunt förnuft.
S.k. expertorgan ger jag inte mycket för, under hela min livstid har de nämligen alltid haft helt eller delvis fel.
För att se framåt måste man se bakåt och ta lärdom av vad som tidigare skett.
Självklart kan både sol och vind bli en resurs, inget tal om annat, men både du och jag vet att man inte kan bygga något på lös grund = slumpkraft.
Att det sedan sitter en drös drömmare och spår - men Gud rår, är inget att långsiktigt bygga ett framtida samhälle på.
Visst kan sol men även vind, där RÄTT förutsättningar finns bli en energitillgång, men mer blir det aldrig - sanna mina ord.
Vad vi verkligen behöver är en långsiktig lösning och då en STABIL baskraft, vilket tyvärr varken sol eller vind har några förutsättningar att erbjuda.
SveaSkog ska sätta upp solceller på 2 0000 ha ett projekt som kommer att kosta betydligt MER än det ger i intäkter, men eftersom vi skattebetalare står för kalaset så ok.
Undrar egentligen hur mycket skattepengar som HELT i onödan ska gå till den s.k. gröna omställningen.
Men den som tar fram de siffror eller kostnader som staten helt i onödan slarvat bort på vansinnesprojekt bli säkert halshuggen.
Sedan jämrar du dig Alvarsson över några små kärnkraftsprojekt, till slut kommer det att visa att dessa miljarder är den bästa investering nuvarande regering gjort. 👍