John Deere Forestry
Tallskydd mot viltbete på tall

Öppna kategorin

Den Gröna omställningen.

9491 inlägg 498091 visningar 50 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Den Gröna omställningen.

nyrjoh  
#852172 https://youtu.be/3ydpZoADsKA?si=h9gH9eqy1TFYNiAS

"Så slussar vindkraftsbolag skattemedel ur Sverige - medan haverierna döljs."

Elmia
Användarvisningsbild

svampbob  
nyrjoh skrev:https://youtu.be/3ydpZoADsKA?si=h9gH9eqy1TFYNiAS

"Så slussar vindkraftsbolag skattemedel ur Sverige - medan haverierna döljs."

Ja där fick jag lära mig något nytt. Jag hade inte fattat att det var så mycket haverier och olyckor med vindkraften.

Visst är det hemskt att vi i Sverige blir lurade på så mycket pengar men det värsta är ändå allt det mänskliga lidandet som vindkraften orsakar för de närboende. Att då därtill bli hånade i tv och av kyrkan och en riksdag som gör allt för att kunna runda kommunerna.

Alvarsson  
#852175 Det verkligt stora mänskliga lidandet orsakar det fossila bränslet. 9 miljoner människor dör i förtid varje är av detta bränsle och miljoner och åter miljoner flera blir svårt sjuka och kostar sjukvården enorma belopp årligen.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
#852176 Och eftersom vissa inte gillar att man ifrågasätter den olönsamma och farliga vindkraften så ska vi nu istället diskutera det fossila bränslet.
Att människor får hela sin tillvaro slagen i spillror av vindsnurror saknar helt betydelse i det stora hela eftersom det är rimligt att skapa lidande eftersom det är fråga om en "grön omställning".

Alvarsson  
#852178 Vindkraften är den enda energikälla som stödjer landsbygden, vi skogsägare får fina arrendekontrakt och utmärkta vägar som höjer värdet på våra skogsfastigheter.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Vindkraften är den enda energikälla som stödjer landsbygden, vi skogsägare får fina arrendekontrakt och utmärkta vägar som höjer värdet på våra skogsfastigheter.

Varför förminskar du de människor som får sin tillvaro slagen i spillror på grund av vindkraftens negativa miljöpåverkan? De har uppenbarligen noll skyddsvärde i dina ögon. Uppenbarligen för att de drabbas negativt av ett energislag som inte kan stavas "fossila bränslen".

Alvarsson  
#852180 Bor själv nära en vindkraftspark har inga som helst problem med detta. Inte mina grannar heller.

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
Alvarsson skrev:Bor själv nära en vindkraftspark har inga som helst problem med detta. Inte mina grannar heller.

Din grandiosa självbild övertygar dig om att det är du och dina grannar som utgör normen och de som får sin tillvaro förstörd ska man bara strunta i då tycker du?
Och nej, "det fossila bränslets skadeverkningar" är inte svaret på min fråga.

Användarvisningsbild

svampbob  
Rotvältaren skrev:
Alvarsson skrev:Bor själv nära en vindkraftspark har inga som helst problem med detta. Inte mina grannar heller.

Din grandiosa självbild övertygar dig om att det är du och dina grannar som utgör normen och de som får sin tillvaro förstörd ska man bara strunta i då tycker du?
Och nej, "det fossila bränslets skadeverkningar" är inte svaret på min fråga.

självklart är det bara hittepå som trollet kommer med varken han eller grannarna har vindkraft nära inpå. Visst det skogsägare som gillar vindkraften. Jag har själv en bekant som har hela sin försörjning från en vindpark på sin mark men han bor själv ett antal mil därifrån och störs inte ett dugg.

det trollet inte fattar eller vägrar förstå är att nu när mängder av vindparker går i konkurs så sitter markägarna med svarte Petter och återställningen faller tillbaka på markägaren. Markhyran som har betalats ut kommer inte i närheten av att täcka de kostnaderna.

Alvarsson  
#852184 Nu ljuger du igen!

aho  
#852185 Signatur Alvarssons uppfattning om hur mycket vindkraften stör ska bedömas utifrån att han har cirka 2.4 km till närmaste vindkraftverk.

Användarvisningsbild

Lillesves  
#852186 De har ju stora, fina vägar och vändplatser 😉

aho  
#852190 Det är lite skillnad på storleken på planen mellan olika byggnationer och tider.
Cirka 2015 så behövde man en plan på 1200 kvm för att hantera materialet till ett 3MW verk, cirka 2022 så gick det åt 5000 kvm till ett 4 MW verk.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
#852191 Att vi har satt oss i en miljömässig "Rävsax", via den "Gröna omställningen" är ganska uppenbart ! Som om inte de redan etablerade problemen vore nog, så fortsätter vansinnet att frodas !
Det är inte vår jords förändrade / förbättrade klimat som kommer att förgöra mänskligheten, utan vår förlorade insikt om problemens grund o fortsatta bedrivande / underhållande av dessa, som kommer att ge de effekter / konsensus som vi inte vill se !
Mänskligheten har blivit så "sjuk", att jorden har fått "nog" av den ! ! !

Alvarsson  
#852193 När började vi skogsägare tycka att skogsbilvägar är något problem? Sedan själva platsen för vindkraftverket skall ju återställas.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Vridhus från Svensson Maskin
Clark Tracks