Alvarsson skrev:Javisst är det någon som påstått något annat?
Du diskuterar ju så dumt pga att du inte förstår skillnaden. Eller förstår du men väljer att agera troll för att dra trafik till tråden?
- Richard Feynman
Alvarsson skrev:Problemet för dig är att du inte tål sanningen, att vi inte var självförsörjande på el på gamla goda kärnkraftstiden och att vi efter vi påbörjat utbyggnaden av vindkraften har enorma exportöverskott av el. Dessa fakta framgår tydligt av den artikel aho delade. Ser du i artikeln så går även effektbalansen åt rätt håll.
Hodal skrev:Alvarsson skrev:Javisst är det någon som påstått något annat?
Även när det är mörkt och vindstilla behövs det ström, och den strömmen måste produceras på något vis. Hur ska det ske på något realistiskt vis?
Rotvältaren skrev:Med en avkastning på eget kapital på -266% så lär nog investerarna stå i kö.
svampbob skrev:Rotvältaren skrev:Med en avkastning på eget kapital på -266% så lär nog investerarna stå i kö.
Jag skulle självklart bygga vind och solkraft i mängder bara jag får tillräckligt med stöd, bidrag och lån som staten garanterar.
Jag skulle även bygga en batterifabrik bara bidragen är tillräckligt stora.
Tänk att NV förlorar 30 miljoner/tillverkat batteri och ändå kan ägarna ta ut hundratals miljoner ur bolaget och placera på annat håll. Det skulle aldrig funka i en ren marknadsekonomi.
svampbob skrev:Rotvältaren skrev:Med en avkastning på eget kapital på -266% så lär nog investerarna stå i kö.
Jag skulle självklart bygga vind och solkraft i mängder bara jag får tillräckligt med stöd, bidrag och lån som staten garanterar.
Jag skulle även bygga en batterifabrik bara bidragen är tillräckligt stora.
Tänk att NV förlorar 30 miljoner/tillverkat batteri och ändå kan ägarna ta ut hundratals miljoner ur bolaget och placera på annat håll. Det skulle aldrig funka i en ren marknadsekonomi.