Öppna kategorin

Den Gröna omställningen.

9080 inlägg 425633 visningar 50 följer Svara, dela mm...   

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#803745 Med billig förnybar energi så ser jag stora utvecklingsmöjligheter både för I och U länder.

Elmia

gurka  
Alvarsson skrev:Med billig förnybar energi så ser jag stora utvecklingsmöjligheter både för I och U länder.

Tipsa gärna FNs generalsekreterare eller FFF- organisationen om detta........

Alvarsson  
#803749 I vilket fall som helst så är den billiga förnybara energin till gagn för både fattig och rik.

Användarvisningsbild

skogshare  
Alvarsson skrev:Med billig förnybar energi så ser jag stora utvecklingsmöjligheter både för I och U länder.

Har tillskrivit EU-kommissionen och -parlamentet med förslag om massivt och systematiskt stöd från i första hand EU men även resten av världens rika och demokratiska länder till genomgripande elektrifiering av utvecklingsländerna med förnybar, koldioxidfri energi, som flertalet av dem har en näst intill obegränsad potential för och dessutom till mycket låga självkostnader. Förslaget innehåller också utnyttjande av delar av den förnybara energin till såväl storskalig avsaltning av havsvatten som för produktion av grön vätgas som energimellanlagring, direktanvändning och vätgasexport.

gurka  
Alvarsson skrev:I vilket fall som helst så är den billiga förnybara energin till gagn för både fattig och rik.

Nej, men den är nödvändig för att begränsa klimatuppvärmnigen och diskussionerna borde vara mer inriktade på ett acceptabelt sätt att fördela kostnaderna.
Om "den gröna omställningen" ska lyckas så tror jag det är förödande att använda lögner.
Jämför gärna med den tidiga debatten om lönsam invandring och dagens debatt.

Engelthon  
#803757 Men det spelar ingen roll om gröna elen är jätte billig om den inte producerar🤔

TS

v-g  
Engelthon skrev:Men det spelar ingen roll om gröna elen är jätte billig om den inte producerar🤔

Glöm inte att när den väl producerar så får man betala för att bli av med elen 🤣

Undra på att byggandet av eländet måste subventioneras till 85% av skattebetalarna. Trots 85% subventioner så går skiten ändå back. Inget vindbolag går plus och när skräpet är uttjänt kommer markägaren stå med fina plåtskulpturer 🤮

Vet pyramidspel som gett bättre avkastning än så.

”Gröna omställningen” är ett annat namn för Europas största ponzibedrägeri.

Tor R  
#803760 Den gröna omställningen bygger på politisk panik.
När vi en dag avslutar det är det osannolikt att det blir ett väldigt grönt slutresultat, bara materialkostnaderna är inte särskilt gröna.
Jag är inte emot att tänka nya saker, men tror att vi kanske skulle kunna fundera på vad som är mindre viktigt att ha istället för att dumpa kvarnar överallt.

Engelthon  
Glöm inte att när den väl producerar så får man betala för att bli av med elen 🤣

Jamen det är ju jättebra, precis som minus räntan... Och det vet vi hur det blev.... 🤯

TS

Alvarsson  
v-g skrev:
Engelthon skrev:Men det spelar ingen roll om gröna elen är jätte billig om den inte producerar🤔

Undra på att byggandet av eländet måste subventioneras till 85% av skattebetalarna. Trots 85% subventioner så går skiten ändå back. Inget vindbolag går plus och när skräpet är uttjänt kommer markägaren stå med fina plåtskulpturer 🤮

Vet pyramidspel som gett bättre avkastning än så.

”Gröna omställningen” är ett annat namn för Europas största ponzibedrägeri.

Man kan ha olika åsikter. Men rena lögner är inte särskilt produktivt. Det utgår inga specifika vindkraftsubventioner.

Engelthon  
Man kan ha olika åsikter. Men rena lögner är inte särskilt produktivt. Det utgår inga specifika vindkraftsubventioner.

Det är bra att du särskiljer på lögner och åsikter.

Specifika vindkraft subvesioner kan alltid diskuteras.

TS

Alvarsson  
#803768 Svårt att diskutera något som inte finns. Däremot så har kärnkraften varit subventionerad i 60 år. Och det sämsta av allt vi skattebetalare skall stå för kostnaden för det radioaktiva avfallet i miljontals år.

v-g  
Alvarsson skrev:Svårt att diskutera något som inte finns. Däremot så har kärnkraften varit subventionerad i 60 år. Och det sämsta av allt vi skattebetalare skall stå för kostnaden för det radioaktiva avfallet i miljontals år.

Där hade du en dubbel-lögn!

Kärnkraften har avsatta pengar från varje w som produceras.

Miljontals år är det inte heller, du kan ta i det med handskar efter typ 60år. Plus med nya reaktorer så kör man bort ännu mer av strålningen. Förvara något i säg 100år i en lite bättre bevakad lagerlokal eller förstöra hela landets rovfågelbestånd, ödelägga 10 tals kvadratmil, förstöra värdet på tusentals fastigheter och skapa tusentals kubikmeter avfall från vingarna som inte kan återvinnas.

Vindkraft är den största gruppvåldtäkten på Sveriges natur som skett i modern tid. Allt för att få 1% av elen en dag som denna 🤮 🤮
Senast redigerad av v-g tor 15 jun 2023, 19:15, redigerad totalt 1 gång.

v-g  
Engelthon skrev:

Det är bra att du särskiljer på lögner och åsikter.

Specifika vindkraft subvesioner kan alltid diskuteras.

85% subvention vid byggnadet. Räntefria ”gröna lån” där staten står som säkerhet, anslutningsavgifterna står jag för via elräkningen. Tidigare sponsrade elcertifikat också.

Den som säger att det inte är subventionerat kan swisha mig 425 000 till mitt garagebyggnation för att ”jag” ska ta risken.

Detta är årtusendets bedrägeri och det måste synas i sömmarna. Utgår man från denna synpunkt så har man 99,9998% större chans att hamna rätt än tvärt om.

Alvarsson  
#803776 Varför ljuger du?

Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).