Men det kanske finns något annat roligt som ni håller på med som man normalt inte håller på med??
Har fått lite förfrågningar om att skruva bilar så jag återkommer nog framöver med mer info
vinterrojarn skrev:Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder från spisen....![]()
Skitkul arbete.....
vinterrojarn skrev:Fick ett paket med lite bildelar idag![]()
Ska bli ett byte på tändspolarna, och tempgivare, knacksenor,vevaxellägesgivare.
På en bil.

Camaro1969 skrev:hyrde grävare och beställde en värmepump på nätet..
sen installerade jag jordvärme, det var väldigt läroroikt, och man förstår sitt eget värmesystem bättre
nackdelen är att det vart svinigt dyrt... jag var ju tvungen att köpa mig en egen grävare för det var så himla roligt!!
sen har jag fått hjälpa 2 bekanta att montera in sina värmepumpar och leka rörkrökare...
Vardon skrev:vinterrojarn skrev:Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder från spisen....![]()
Skitkul arbete.....
Man blir ju onekligen funderasam på vad som orsakat det där... se till att ha batterier till brandvarnaren hemma....
vinterrojarn skrev:Camaro1969 skrev:hyrde grävare och beställde en värmepump på nätet..
sen installerade jag jordvärme, det var väldigt läroroikt, och man förstår sitt eget värmesystem bättre
nackdelen är att det vart svinigt dyrt... jag var ju tvungen att köpa mig en egen grävare för det var så himla roligt!!
sen har jag fått hjälpa 2 bekanta att montera in sina värmepumpar och leka rörkrökare...
Det är ju lite det jag menar, om inte man har råd eller någon inte vill hjälpa då får man fixa själv.
Min bilkunder har oftast varit på många ställen innan jag får frågan att hjälpa till.
Men inte många verkstäder häromkring vill ta i dessa fall.
Jag gör det gärna, och beställer delar från Tyskland. Orginal delar oftast men mycket billigare.
vinterrojarn skrev:Nä, kunden har felkoder på vevaxellägesgivare och på knacksenorn, men tempgivaren är trasig från annat,,, tror att kunden hade försökt själv att byta...
Konstigt fel på bilen, den går tills den blivit varm, sedan börjar den att sluta lyda på gasen, det går ibland att pumpgasa igång den men oftast måste man starta om den.
Då går den i någon mil sedan är det dags igen....
Inga dyra grejer alla delar hittills har kostat ca 1500 kr inklusive moms.![]()
Misstänkt databox, men den är hel.
Sedan bytte jag diodbryggan i gaspedalen.
Kostade 89 kr.