Skotare

Hydraulikproblem Valmet 860

31 inlägg 2557 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulikproblem Valmet 860

OleTHofstad  
#847846 Har plutselig fått et unormalt høgt trykk ut fra hydraulpumpen. Så høgt at o-ringer blåser ut på kranventilene. Dette hender uten at noen spaker er i aksjon, og kommer straks jeg starter motoren. Har justert ned maxtrycket og stand-by-trycket (en omgang moturs), men det hjelper ikke.
Jeg er en amatørmekaniker og lurer på hva som har hendt. Kan det være noe feil med avlastningsventilen? Bilde 1 viser utgången med høgt tryck. Bilde 2 viser hvor det høge trycket går inn i bromssentralen der avlastningsventilen vel også ligger.

1719208478_bilde_1.jpg

1719208478_bilde_2.jpg




   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Hydraulikproblem Valmet 860

AKKAMAAN  
#847867 Vilket år är maskinen tillverkad?
Har du ett hydraulschema på maskinen?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulikproblem Valmet 860

OleTHofstad  
#847868 Hei - det er en 1997-model.
Her er skjema.

ole t

1719240673_img_20240621_165411932~2.jpg

1719240673_img_20240623_215639686.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulikproblem Valmet 860

Tralsmo  
#847870 Är det typ en sån här koppling som läcker med en justerbar mutter för anläggning?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulikproblem Valmet 860

OleTHofstad  
#847872 Nei, har egentlig ikke lekkasje, Det er o-ringer på kranventilene som blåser ut (se bilde), selv på tomgang. Virker som om trycket er unormalt stort. Ble ikke bedre av nedjustering makstryck.

1719243837_img_20240607_153016075_hdr.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulikproblem Valmet 860

Tralsmo  
#847874 Har du mätt trycket?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulikproblem Valmet 860

OleTHofstad  
#847881 Nei, vanskelig det når o-ringene fyker straks jeg startet motoren.
Hva tror du er årsaken til at det ikke har hjulpet å redusere maks-trykket?