mån 27 jan 2020, 09:34#621383Fått den stora äran av en kompis att plocka ned fördelningslådan i det lilla utrymmet under kranfoten kommit så långt att gaveln är lös en cm men det är nogot mer som hindrar , får nog skära lite i ramen på båda sidor om den ska komma ut. Är det nån som har en sprängskiss till lådan då den inte finns med i reservdelsboken.
Skotare
Valmet 828 smäller i fördelningslåda för hög o låg.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 02 feb 2020, 15:21#622437Kan nog vara ganska omöjligt att renovera lådan på plats 😬 Har under åren renoverat några 820 lådor och jag har nog alla gånger delat på maskin bakom framaxeln.
Re: Valmet 828 smäller i fördelningslåda för hög o låg.
sön 02 feb 2020, 21:16#622489På farsans maskin skar vi bort en bit av ramen, gaveln kunde då lyftas bort. Två gånger har vi gjort ingrepp på lådan. Första gången redan 91 eller 92. Ramen har inte spruckit utan verkar helt felfri just där.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
sön 02 feb 2020, 21:36#622500Kollade i mina böcker! Har heller ingen bild.
Tycker mig minnas att själva lådan inte var så knepigt byggd annat än att det var trångt.
Men ändå minns jag det som att nåt var jobbigt.
Tycker mig minnas att själva lådan inte var så knepigt byggd annat än att det var trångt.
Men ändå minns jag det som att nåt var jobbigt.
tor 02 apr 2020, 07:06#635055Det går faktiskt att plocka locket till fördelningslåda under kranfoten men måste plocka vidare för mutter som håller pinjongaxeln har skruvat av sig och axeln åkt in en bit i framaxel så det blir att ta bort hela lådan.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 02 apr 2020, 13:12#635113Hit men inte längre!
Så långt har vi gått ett flertal gånger. Lådan gick utan olja och maskin flyttades på väg. Blev naturligtvis varm med lager som skar. Troligen blev den vind för efter det äter den kugg och lager i en icke önskvärd takt.
Så långt har vi gått ett flertal gånger. Lådan gick utan olja och maskin flyttades på väg. Blev naturligtvis varm med lager som skar. Troligen blev den vind för efter det äter den kugg och lager i en icke önskvärd takt.
tor 02 apr 2020, 13:14#635114Knäpp nån bild då hela lådan är borta!
tis 09 mar 2021, 12:47#704408Fördelningar på plats inget fel i lådan men däremot pnjongaxelns lager trasiga renoverat och återmonterat på plats i ramen under kranfoten..
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).