Skotare

Ecolog 554b dålig drivning

10 inlägg 3207 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ecolog 554b dålig drivning

Henrik 163n  
#602780 Hej!
Jag har en Ecolog 554b som inte drar riktigt som den borde i hydrostatdriften, om jag tex kör i lite motlut med lass så stannar den och bara vrålar men inget av hjulen driver! Är det någon som kan hjälpa mig med något tips om vart jag ska börja leta fel? Kanske liknande på andra märken med!?!
Tack på förhand/ Henrik



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602784 Du har en annan tråd där du skriver att du inte får i lågväxeln. Är det det som har hänt? Att högväxeln hoppat i?

Användarvisningsbild

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Henrik 163n  
#602788 Nej det problemet är löst det var spolen till hydraulventilen för lågväxeln som inte ville dra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602794 Om det inte är något struntfel så blir det dyrt. Trösten är att när åkpump, åkmotor eller båda två är bytta så blir det väldigt bra.

Avatar Fallback

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Cat554  
#602820
Skogsola skrev:Om det inte är något struntfel så blir det dyrt. Trösten är att när åkpump, åkmotor eller båda två är bytta så blir det väldigt bra.

Høres vel sådan ut.... Hvor mange timer har den, og den har vel olje nok på driftskretsen?
OH

Användarvisningsbild

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Henrik 163n  
#602823 Den har gått ca15000 timmar

   TS
Avatar Fallback

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Cat554  
#602824 Hmmm... På min ble hydrostat skiftet ved 9000 timer. Både pumpe og motor. Men som Skogsola sa,-den går godt etterpå.
OH

Avatar Fallback

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Cat554  
#602826 Det har vel ikke kommet plutselig, men litt smått om senn?

Avatar Fallback

Re: Ecolog 554b dålig drivning

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#602830 Kan gå att renovera pump och motor om du har tid att stå stilla ett tag. Billigare än nytt.

Användarvisningsbild

Re: Ecolog 554b dålig drivning

skogsjan695xl  
#602852 Innan du river ur för renovering så kolla trycken först. Kan ju vara så enkelt som nån reducerare som blåst nån tätning.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).