Skotare

Jobberbjudande som skotarförare

33 inlägg 23212 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Jobberbjudande som skotarförare

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549636 325-370kr

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Jobberbjudande som skotarförare

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549696
T Landström skrev:
skogh skrev:inte lika fysiskt stressigt i en hytt intalar jag mig, i torsdags laddade jag och kollegan ut 21 ton takpannor 550 m2 samt la ut dem på 8,5 h...


Starkt jobbat!
Jag är förövrigt rätt glad att jag aldrig behövt jobba på ackord...


Gammal tråd, men jag känner mig ändå frestad att kommentera ackord.
Jag jobbade med någon form av ackord på mitt första jobb, jag satte mig aldrig in i hur det funkade, var bara glad för de extra pengarna :-)
Med det fanns tre avdelningar där med varsitt ackord, när ackordet bestämdes en gång i tiden så skruvade de ner takten en aning på "min" avdelning och fick på det sättet rätt lätt att få upp rätt bra ackord.
Medans en annan avdelning gick för fullt när ackordet bestämdes och fick därmed alltid slita som djur för att få något extra, Så det beror ju på hur hårt man måste jobba för att få det där lilla extra...

För att komma med ett svar till TS så beror tiden det tar att lära sig jobbet på vilken talang man har, finns dom som har naturlig fallenhet för att köra maskiner och kan i princip sätta sig i vilken maskin som helst och behärska den efter en vecka, medans en del inte har talangen och aldrig lär sig ordentligt.

Sen att verkligen lära sig ett yrke, få all den erfarenhet som krävs för att inte göra massa onödig misstag kan nog behövas ett år eller två... fast fullärd blir man väl aldrig, vill man bara så kan man alltid lära sig något nytt...

Användarvisningsbild

Re: Jobberbjudande som skotarförare

Camaro1969  
#549721 300 exkl

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar