Skotare

grundinställning fmg 678

12 inlägg 5784 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

grundinställning fmg 678

Kvarnabo  
#128434 Hej ! Jag söker en verkstadshandbok eller uppgifter om grundinställningarna på IH motorn.Jag har hittat ett antal pluttar på drevet till pumpen,en plutt på drevet in i motorn och en del streck och bokstäver på nedre remskivan.Om jag nu bara visste hur dom här ska stå mot varandra så ska jag nog få igång åbäket igen.
Gärna en hel verkstadshandbok om det finns.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Cat554  
#128489 Motoren er jo en IH 239 DT, så det er nok lettere å finne bøker på IH traktor enn til Bruunetten, vil jeg tro.

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Kvarnabo  
#128498 vilka traktorer sitter den motorn i ?

//Lasse

   TS
Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Cat554  
#128502 Det er mange modeller, Jeg tok i alle fall blokk fra en 774. Mulig den er uten turbo i traktoren men den er lik ellers.
856 xl har samme ser jeg , Se denne linken om du ønsker å ha bok.
http://www.tradebit.com/filedetail.php/ ... l-workshop
Søk ellers i Google etter IH 239dt eller IH DT-239.
OH

Användarvisningsbild

Re: grundinställning fmg 678

wiktor  
#128678 det är visst samma motor som i ih 844 mycket vanlig och lätt med delar

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Cat554  
#128703 Ja, det skal ikke være problem. Vær oppmerksom at noen komponenter som t.ex. vannpumpe er større på Bruunetten enn på traktorene.
OH

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

jfk  
#148184 Låter som det är fler som har samma problem som mig.
Jag har gjort alla inställningar i transmissionen med prickar och allt, Den startar ändå inte :x, den tänder inte ens när jag kör på startmotorn. Någon som har några bra förslag på vad man gör då?

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148195 Du skulle ju ha kunnat sätta ihop den ett helt varv fel. Eller också är det nåt simpelt. Får den diesel?

Användarvisningsbild

Re: grundinställning fmg 678

Vedproducent  
#148199 Kolla strömmen så inte stoppmagneten ligger på. Det hände mig men eftersson det började med glapp och den startade ibland så visste jag att det var stoppmagneten. Just på en 678 också.

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Cat554  
#148210 Får du diesel om du løser et rør på en innsprutare?
OH

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

jfk  
#148264 Diesel verkar det som den får men jag vet inte om det kommer tillräckligt, stoppmagneten har jag byglat och tar ström direkt från pluspolen.
"Ett varv fel", kan man sätta vevaxeln och kamaxeln ett varv fel i den inbördes ordningen?
Det verkar som om pumpdrevet står rätt för när alla märkningarna var inställda så stod krysskilen på insprutningspumpenpå "kl 11".
Tacksam för alla möjliga idéer och förslag

//Fredrik

Avatar Fallback

Re: grundinställning fmg 678

Cat554  
#148364 Du kan ikke få satt kamakslingen ett varv feil, for kammen går bare med halve hastigheten i forhold til veivakslingen. Men pumpen kan bli feil i forhold til kammen, selvom den står rett i forhold til veivakslingen. Da får du innsprøytning ved tom sylinder i stedet for ved full kompresjon. Det burde da lukte diesel, men den vil ikke tenne. Men har du montert allt etter merkingen skal det ikke være feil. Har du montert pumpen etter mål ved f. eks. øvre dødpunkt kan det bli feil. Da må du dreie veivakslingen en gang, og så montere pumpen igjen. Om du får diesel når du løser et rør på innspruteren, så kan du demontere ventildekselet og se at dieselen kommer når begge ventilene er stengte, og ikke akkurat idet de skifter mellom hvem som er åpen.
OH

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).