lör 07 maj 2011, 14:45#128434
Hej ! Jag söker en verkstadshandbok eller uppgifter om grundinställningarna på IH motorn.Jag har hittat ett antal pluttar på drevet till pumpen,en plutt på drevet in i motorn och en del streck och bokstäver på nedre remskivan.Om jag nu bara visste hur dom här ska stå mot varandra så ska jag nog få igång åbäket igen. Gärna en hel verkstadshandbok om det finns.
sön 08 maj 2011, 08:22#128502
Det er mange modeller, Jeg tok i alle fall blokk fra en 774. Mulig den er uten turbo i traktoren men den er lik ellers. 856 xl har samme ser jeg , Se denne linken om du ønsker å ha bok. http://www.tradebit.com/filedetail.php/ ... l-workshop Søk ellers i Google etter IH 239dt eller IH DT-239. OH
tis 10 maj 2011, 15:42#128703
Ja, det skal ikke være problem. Vær oppmerksom at noen komponenter som t.ex. vannpumpe er større på Bruunetten enn på traktorene. OH
tis 29 nov 2011, 21:59#148184
Låter som det är fler som har samma problem som mig. Jag har gjort alla inställningar i transmissionen med prickar och allt, Den startar ändå inte , den tänder inte ens när jag kör på startmotorn. Någon som har några bra förslag på vad man gör då?
tis 29 nov 2011, 22:35#148199
Kolla strömmen så inte stoppmagneten ligger på. Det hände mig men eftersson det började med glapp och den startade ibland så visste jag att det var stoppmagneten. Just på en 678 också.
ons 30 nov 2011, 09:22#148264
Diesel verkar det som den får men jag vet inte om det kommer tillräckligt, stoppmagneten har jag byglat och tar ström direkt från pluspolen. "Ett varv fel", kan man sätta vevaxeln och kamaxeln ett varv fel i den inbördes ordningen? Det verkar som om pumpdrevet står rätt för när alla märkningarna var inställda så stod krysskilen på insprutningspumpenpå "kl 11". Tacksam för alla möjliga idéer och förslag
ons 30 nov 2011, 23:28#148364
Du kan ikke få satt kamakslingen ett varv feil, for kammen går bare med halve hastigheten i forhold til veivakslingen. Men pumpen kan bli feil i forhold til kammen, selvom den står rett i forhold til veivakslingen. Da får du innsprøytning ved tom sylinder i stedet for ved full kompresjon. Det burde da lukte diesel, men den vil ikke tenne. Men har du montert allt etter merkingen skal det ikke være feil. Har du montert pumpen etter mål ved f. eks. øvre dødpunkt kan det bli feil. Da må du dreie veivakslingen en gang, og så montere pumpen igjen. Om du får diesel når du løser et rør på innspruteren, så kan du demontere ventildekselet og se at dieselen kommer når begge ventilene er stengte, og ikke akkurat idet de skifter mellom hvem som er åpen. OH
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.