Skotare

Inköpt Mini bruunett 678 -85

199 inlägg 85144 visningar 23 följer Svara, dela mm...  
Rottne skotare kategori

Re: Inköpt Mini bruunett 678 -85

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#907972Har den stått i tio år så är det märkligt att den går överhuvudtaget. Motorn borde ha rostat fast ovh tanken borde vara full av alger.Har du bytt bränslefiltren?

Rottne skogsmaskiner

alias  
Skogsola skrev:Har den stått i tio år så är det märkligt att den går överhuvudtaget. Motorn borde ha rostat fast ovh tanken borde vara full av alger.Har du bytt bränslefiltren?

Har även för mig att det sitter en elektromagnetiskt styrd backventil inbyggd/ihopbyggd med pumpen. Frågan är om den kanske skulle kunna öppna endast delvis om den inte har tillräcklig elförsörjning?

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

AKKAMAAN  
alias skrev:Har även för mig att det sitter en elektromagnetiskt styrd backventil inbyggd/ihopbyggd med pumpen.

Det sitter en elektrisk avstängningsventil för bränsle på bränsleledningen från tanken. Ventilen är ett krav för att kunna godkänna brandsläckningssystemet. Ventilen ska öppna när man vrider på tändningen. Mycket troligt att den öppnar men att ledningen sitter igen med skit...

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#908051Den kan man med fördel rycka bort så är man kvitt en felkälla.

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).