Skotare
Ponsse Elephant King
ons 11 maj 2011, 19:58#128822jaha, ja det är inte säkert att de dom säger stämmer, men de trodde jag.

ons 11 maj 2011, 20:10#128827kranen är annorlunda mot k100an bommen ser kortare ut och vippen ser längre ut
ons 11 maj 2011, 20:37#128828
tycker den ser ut som min k100 å den är 9,6 m lång å på min är de samma bom som på dom äldre elephanterna är bara en ny vipparm.
PonsseBuffaloDual skrev:kranen är annorlunda mot k100an bommen ser kortare ut och vippen ser längre ut
tycker den ser ut som min k100 å den är 9,6 m lång å på min är de samma bom som på dom äldre elephanterna är bara en ny vipparm.
ons 11 maj 2011, 21:19#128834Hur man än vrider å vänder på bilderna så e de fortfarande en Ponsse.....
Den nyttigaste läxan livet lärt mej är att idioterna många gånger har rätt.
Winston Churchill
"When I die, I want to die like my grandfather--who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car"
Okänd
Winston Churchill
"When I die, I want to die like my grandfather--who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car"
Okänd
ons 11 maj 2011, 21:20#128835Låter lovande men varför ser schaktbladet fortfarande ut som det ritats av någon som borde hålla sig till att rita bilderböcker för barn? Skulle vilja påstå att det är den enskilt största (kanske enda) nackdelen med Ponssen, man har ju bladet för att det ska va ett hjälpmedel, inte ett handikapp!
Hammer Down
ons 11 maj 2011, 21:32#128838
å tur är väll de. för dom är de ända märke som kan bygga riktigt bra skotare....
Lill Junior skrev:Hur man än vrider å vänder på bilderna så e de fortfarande en Ponsse.....
å tur är väll de. för dom är de ända märke som kan bygga riktigt bra skotare....
ons 11 maj 2011, 22:10#128845Den Premiärvisas på SkogsElmia 2011 den 26 maj (torsdag). Ponsse är förtegna om detaljerna men hävdar att den är byggd som ny maskin från grunden och inte en uppgradering av Elephant. Det finns en kort text på SkogsElmias webb http://www.elmia.se/sv/skogselmia/For-press/Pressreleaser/Varldspremiar-for-20-tonnare-fran-Ponsse1/ men dom avslöjar inte så mycket som sagt. Men bilderna kommer från Ponsse.
ons 11 maj 2011, 22:16#128847
Lägger upp en större bild.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Lägger upp en större bild.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tor 12 maj 2011, 18:08#128899
jaha ja då äre väl den "nya" kran ja knappt sett alls
grotförare skrev:PonsseBuffaloDual skrev:kranen är annorlunda mot k100an bommen ser kortare ut och vippen ser längre ut
jaha ja då äre väl den "nya" kran ja knappt sett alls
lör 21 maj 2011, 11:45#129568nya bilder
finns på elmias sida på Facebook
står bm skog på sidan så då äre dom som ska få den då
och enligt dom och ponsse säljare som dom snackat med så finns de inga prototyper ute än
Skapa konto
finns på elmias sida på Facebookstår bm skog på sidan så då äre dom som ska få den då
och enligt dom och ponsse säljare som dom snackat med så finns de inga prototyper ute än Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
lör 21 maj 2011, 12:02#129569Säljarna blånekar till det här oxå, för don får inget säga för ponsses ledning, men prototyp finns ute, de va ju samma med e-maskinerna aggregat o kranar fanns ute på prov ett par år innan lanseringen
Annran köre Navara sjålv köre je Na'värre
TS
lör 21 maj 2011, 12:04#129570jaha åfan :S aja skitsamma...
lör 21 maj 2011, 20:46#129608Rätta mej om ja e blind, men skulle de inte va lång boggi på den här?
Den nyttigaste läxan livet lärt mej är att idioterna många gånger har rätt.
Winston Churchill
Okänd
Winston Churchill
Okänd

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).