Skotare

Ponsse Elephant King

39 inlägg 20620 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128822 jaha, ja det är inte säkert att de dom säger stämmer, men de trodde jag.

Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128824
PonsseBuffaloDual skrev:vilket monster :P

king2.jpg

king.jpg



inge imponerande lastutrymme på den direkt, 1710 standard rede med original breddningskonsoller är större

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128827 kranen är annorlunda mot k100an bommen ser kortare ut och vippen ser längre ut

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128828
PonsseBuffaloDual skrev:kranen är annorlunda mot k100an bommen ser kortare ut och vippen ser längre ut


tycker den ser ut som min k100 å den är 9,6 m lång å på min är de samma bom som på dom äldre elephanterna är bara en ny vipparm.

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

Lill Junior  
#128834 Hur man än vrider å vänder på bilderna så e de fortfarande en Ponsse..... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

Rubber Duck  
#128835 Låter lovande men varför ser schaktbladet fortfarande ut som det ritats av någon som borde hålla sig till att rita bilderböcker för barn? Skulle vilja påstå att det är den enskilt största (kanske enda) nackdelen med Ponssen, man har ju bladet för att det ska va ett hjälpmedel, inte ett handikapp!

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

grotförare  
#128838
Lill Junior skrev:Hur man än vrider å vänder på bilderna så e de fortfarande en Ponsse..... :mrgreen:


å tur är väll de. för dom är de ända märke som kan bygga riktigt bra skotare.... :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

Torbjörn Johnsen  
#128845 Den Premiärvisas på SkogsElmia 2011 den 26 maj (torsdag). Ponsse är förtegna om detaljerna men hävdar att den är byggd som ny maskin från grunden och inte en uppgradering av Elephant. Det finns en kort text på SkogsElmias webb http://www.elmia.se/sv/skogselmia/For-press/Pressreleaser/Varldspremiar-for-20-tonnare-fran-Ponsse1/ men dom avslöjar inte så mycket som sagt. Men bilderna kommer från Ponsse.

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

mannen  
#128847
elephantking_muokattu (Custom) (2).jpg

Lägger upp en större bild.

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#128899
grotförare skrev:
PonsseBuffaloDual skrev:kranen är annorlunda mot k100an bommen ser kortare ut och vippen ser längre ut


tycker den ser ut som min k100 å den är 9,6 m lång å på min är de samma bom som på dom äldre elephanterna är bara en ny vipparm.



jaha ja då äre väl den "nya" kran ja knappt sett alls :)

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129568 nya bilder :) finns på elmias sida på Facebook


king5.jpg

king4.jpg

king3.jpg

king6.jpg

står bm skog på sidan så då äre dom som ska få den då :) och enligt dom och ponsse säljare som dom snackat med så finns de inga prototyper ute än

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129569 Säljarna blånekar till det här oxå, för don får inget säga för ponsses ledning, men prototyp finns ute, de va ju samma med e-maskinerna aggregat o kranar fanns ute på prov ett par år innan lanseringen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

PonsseBuffaloDual  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#129570 jaha åfan :S aja skitsamma...

Avatar Fallback

Re: Ponsse Elephant King

sjohult  
#129573 hej var å tittade på maskinen idag på elmia området. den ser då inte större ut en den gamla modellen. tycker 1910:an är större då.

Användarvisningsbild

Re: Ponsse Elephant King

Lill Junior  
#129608 Rätta mej om ja e blind, men skulle de inte va lång boggi på den här? :shock:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).