Skotare

Skogsjobb

1 inlägg 749 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsjobb

Stanislaw W  
#851658 Hej, jag heter Urszula, jag är från polen men bor i Malmö nu senaste år. Jag försöker hjälpa en av min bror att hitta jobb i Sverige inom skogsbranschen. Min bror heter Stanislaw kallas Stasiek och tillsammans med mina två andra broder alltid jobbade med skogsarbete och har många års erfarenhet. De hade sina egna företag här i polen och jobbade i Polen, Tjeckien, Slovaken. Stanislaw han är mycket duktig på att utföra olika typer av skogsarbetare, han är hårt arbetande och samvetsgrann. Vi bor/ kommer från södra polen här finns mycket berg , ibland extremt vinter vädret men Stasiek han är van för att arbeta i höga berg och i olika väderförhållanden, många gånger jobbar han 10-12 timmar per dag. Han är mycket duktig att hugga trädet manuellt men även med stor maskin. Nu senaste åren har han kört mycket med forwarden och transporteras trädet från skogen - det gillar han mest och önskar att jobba som skogsmaskinförare med forwarder. Han har erfarenhet med röjning, plantering ,jobbade med LKT maskin och senaste år mycket med manuell motorsåg och forwarden maskinen samt olika typer av traktor. Inte så många år sedan använde dem hästar här i bergen att kunna ta trädet från skogen. Stasiek har B körkort och även körkort för stora lastbilar. Han har mer än 25 års erfarenhet i olika typer av skogsarbete. Det har ändrats mycket i skogsbranschen här i polen och även i Tjecken dom senaste åren varje år det är mindre jobb, mycket tänker på ekologi, skogen i polen är statligt och för att kunna få jobb det räknas det minsta priset per år för ett antal kubik som räknas samt allt har blivit dyrt. Det är svårt att behålla en mindre familjen skogsföretag därför vill han söka jobb utomlands. Han har jobbat i Sverige flera år sedan men i en annan bransch i Malmö- för företag Svensktextilåtervinning AB - de har lastat begagnad kläder till stora trailer varje dag flera ton som sen blev skickat utomlands ( för referenser kan ringa till ägare som heter Raduan - tel. 0704941826). En av min andra bror som är också mycket duktiga skogsarbetare jobbade för en skog företag från Värmland som äger Mats Broberg från Bograngen- han vet att alla mina bröder är duktiga att jobba i skogen. Man kan också kontakta honom för erfarenhet 0706652280. Stasiek älska naturen och att jobba i skogen därför söker jobb i Sverige och jag som syster försöker hjälpa hon att kontakta olika skogsföretag. Han kan prata väldigt lite svenska , hade inte praktiserat språket sedan han har jobbat i Sverige men han ha väldigt lätt att lära sig nytt språk ( samt jag är alltid behjälplig att hjälpa till med översättning :) men Jag kan garantera 100% för min bror att han är mycket duktig på att jobba i skogen och han älskar det. Om han får jobb kommer ni bli mycket nöjd- det är jag säker på . Jag hoppas att ni läser mitt mail och höra av sig för mer information och erbjudande för skogsmaskin föraren jobbet för min bror Stanislaw. Mitt telefonnummer 0704827390. Mvh Urszula Wojtas/Stanislaw Wojtas.



   TS
Rottne skotare
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).