Skotare

Problem hydrostat Valmet 840 -94

33 inlĂ€gg 4900 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Problem hydrostat Valmet 840 -94

Fredi  
#847226 Synd att de inte har programmet kvar för att programmera kuben 😱 . Men med utrustningen du nĂ€mnde de hade sĂ„ gĂ„r det att utesluta att felet Ă€r i pumpen eller motorn. Hoppas de kollar alla tryck samt justerar dessa dĂ„ samtidigt. Kuber Ă€r tyvĂ€rr vĂ€ldigt svĂ„ra att hitta i dagens lĂ€ge sĂ„ vi fĂ„r hoppas pĂ„ det bĂ€sta att du fĂ„r den att fungera.

Rottne skotare
AnvÀndarvisningsbild

Felixmax  
#847233 Ja vi fÄr se vad han hittar pÄ onsdag, firman som har kollat kuben sa att de Àven kunde laga den om nÄgot var fel. Nu har de ju sagt att allt Àr ok, som du skrev sÄ kanske man inte kan kolla allt utan maskin och hur de fÄtt fram att den Àr ok vet jag inte. FÄr ner en ny elventil idag ocksÄ sÄ det kommer vi kunna testa, sÄ Àr försiktigt optimistisk!

TS
AnvÀndarvisningsbild

Felixmax  
#847663 För kĂ€nnedom sĂ„ fick vi fart pĂ„ skotaren idag, det var rullen som reglerar farten vid höger spak som hade gett sig. En Repratör frĂ„n Komatsu som kunde koppla in sin dator i styrsystemet hitta det till slut. Han kolla igenom allt och la in nya vĂ€rden för nya rullen och dĂ„ fungerade det. Men det tog en stund Ă€ven för honom. Han nĂ€mnde att det fanns ett nytt system man kunde bygga om till om det hade varit kuben, sĂ„ man Ă€r inte helt utlĂ€mnad om den gĂ„r sönder i framtiden. Dock vet ja inte hur mycket det kostar 😬

TS
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).