tor 14 apr 2022, 12:37#755739
Jag fick ett SMS från Telia idag, "Hej! Du skall inte behöva oroa dig över att surfen ska ta slut, därför ger vi dig som är värdefull kund 100 GB extra surf. Vi hoppas att surfen kommer till användning, .............................................. Surfen är kostnadsfri och gäller i 365 dagar." .............................
Då jag har ett av de billigaste abonemangen hos Telia för mobilen med endast 2 GB surf/månad så kan jag väl säga att idag upplevde jag Deflation!
Jag har dessutom även Telia Mobilt Bredband där jag valt 70 GB/månad.
Jag har inte heller märkt att Elen blivit något dyrare denna vinter här i Norrbotten och jag ligger rörligt i år liksom ifjol och detta utan hänsyn till valfläsket som kom.
Dieseln har ökat i kostnad till traktorerna men tankade först härom dagen då jag hade bunkrat upp lite före årsskiftet.
Bensinkostnaderna till bilen har minskat då jag har annan bil denna vinter som drar minde än hälften än den jag körde med vintern innan.
Eldar med egen ved.
Matkostnader, som exempel, istället för färska tomater köper jag krossade på burk eller förpackning, de är nyttigare med högre halt av lycopen samt de är billigare än färska som stigit mycket i pris.
Nä jag känner mig ej drabbad!
Zetor 4340, Ferguson TEA 20 och MB Trac 680