Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

890 inlägg 162542 visningar 77 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#856005 Nu antar jag att det kan bli jobbigt med alla som kommer med kloka råd och tips, det mesta vet man väl redan om själv....
Men här kommer ett till på att skaffa sig ett nytt socialt nätverk, kommer väl att ta tid, men kan kanske funka.
Gå på skogsvägar, skogsstyrelsen brukar ha lite olika informationsdagar och utbildningar, skogsägarföreningen kan ha en del med.
Håller du ögonen öppna kan du nog gå på något varje vecka....

Finns säkert mer man kan hitta på, engagera sig i någon idrottsförening kanske....
Gäller väl bara att våga och vilja släppa det gamla, vilket vi alla nog förstår inte är det lättaste....

Elmia
Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
Zixten skrev: " - det mesta vet man väl redan om själv".

- Ja, och det är ju just det som "Bagger Vance" egentligen personifierar. För er som ev. har sett filmen, så framgår det förmodligen ganska klart att "Bagger Vance" inte existerar på riktigt. Han är vår "egen" inre bild av oss själva, vår kunskap, vår erfarenhet, tron på vår egen möjlighet, vårt inre hopp ! Han som står med oss i de framtida valen vi kan göra i o för våra liv, med självtillit ! NÄR vi är redo att lägga det gamla bakom oss.
Han fanns nog med mig hela tiden där i skogen, det som var mitt " The Field !" O det är nog säkert där jag kan hitta "honom" igen.

Användarvisningsbild

Bond.J  
#856242 Känner igen smärtan i du beskriver, fast det gått till på annat sätt. Jag har kommit igenom den värsta delen och har nog en del råd, men det är inte goda råd du behöver just nu. Jag hör att du inte är ute efter att smutskasta. Jag hör att du är i sorg. Tillåt dig att sörja, och stanna kvar i sorgen så länge du behöver. När det mörksvarta börjar skingras(för det gör det) har du nytta av goda råd, men kliver man ur sorgen innan den är färdig, så kommer den att sabotera längre fram, tro mig. Det finns inga "träningstips" som fungerar förrän det trasiga läkt tillräckligt. Det är ingen katastrof att livet inte är bra just nu, och att andra tror på ditt X är deras problem, inte ditt. Vet inte din sons ålder, men det är bra att visa/förklara en rimlig del av din sorg över ditt X tillstånd för honom, och inte tala ner henne eller tvinga honom att välja sida. Då blir du trovärdig för honom, och er vänskap kommer att växa.

Användarvisningsbild

Älgfoderodlare  
Bond.J skrev:Känner igen smärtan i du beskriver, fast det gått till på annat sätt. Jag har kommit igenom den värsta delen och har nog en del råd, men det är inte goda råd du behöver just nu. Jag hör att du inte är ute efter att smutskasta. Jag hör att du är i sorg. Tillåt dig att sörja, och stanna kvar i sorgen så länge du behöver. När det mörksvarta börjar skingras(för det gör det) har du nytta av goda råd, men kliver man ur sorgen innan den är färdig, så kommer den att sabotera längre fram, tro mig. Det finns inga "träningstips" som fungerar förrän det trasiga läkt tillräckligt. Det är ingen katastrof att livet inte är bra just nu, och att andra tror på ditt X är deras problem, inte ditt. Vet inte din sons ålder, men det är bra att visa/förklara en rimlig del av din sorg över ditt X tillstånd för honom, och inte tala ner henne eller tvinga honom att välja sida. Då blir du trovärdig för honom, och er vänskap kommer att växa.

Det var verkligen ord att ta till sig ! Tack !

De saker livet har i beredskap o som man ofrivilligt kan kastas in i, gör en ju till en början både sorgsen o handlingsosäker.
Så länge jag kunde rå mig, levde jag lite av mentaliteten i "Bushido", - att alltid söka göra rätt.
Inte av skolning utan mer; - "var något man snarast lärde känna genom att leva det".
Det Japanska tecknet för "Bushido" har alltid suttit på min kylskåpsdörr.

Nu ska det nog få sällskap av "Bond.J" 's text !

Användarvisningsbild

paavo25  
#862136 Var skall man börja. Ingenting blir av, små saker gör man för invecklat, så blir det knut, sen går man in, allt förfaller, ingen inspirartion, alls.

Tex, här hemma, tre styken P platser under tak som är ockuperade. Ett garage som har ett bilsläp i, nr två har två halfulla säckar konstgödsel (tot 500kg), nr tre stora skogsvagnen som hadde på sig torra björk slanor. Traktorer har man, kranar har man, trukgaflar, fungerande motorsågar osv.

Igår, lite piss ovanifrån, skurartat. Tog "fel" kran, komatsu hjulastare med ferrari kran och nisula energi grip, veden faller, far snett osv. Kapar dem med en motorsåg, spöregn, fel lider men under tak, di är för grova för att få in i spisen. Ångest och våt. Liksom nää. Jag går in. Frun fik mig gå ut igen. Liksom jeremy klarksson, briljant, ford 6600 framför sirkel klyven, ok gjort. Ja tar skogsvagnen efter komatu hjul lastaren! gjort de förut. Bommen var på golvet,och ferrarin går bakåt med försiktighet. Men ej denne gång "napp" . Där igen en ytters stark vilja bara gå in och låta vara. Stannar och ser. de är ju tre stycken 3meters björk klyvor jag nu tänker flytta med hela vagnen, och dom strätandes till sikrelbocken med nån konstig drive i huvvet fick jag dessa avkapade klyvna under tak, hel otroligt! Vinnare av tre stycken bitar gjorda?? Nu ändå, en tom vagn okuperar ett tak. 6600, kan jag nu ändå ta denne? eller skall jag nu laga mer ved? otrolig knut, igen. Briljanta iden få bilsläpvagnen och stå bredvid komatsun, brett lider där var nu skogsvagnen står, med bommen på golvet.... Men igen, ligger i soffan.....

Vet dessa är ytterst så saker men när nej är nej så är det svårt. Godkänd i adhd pogram, men vägen är lång........

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).