Kandidatgruppen skrev:
I vilka situationer och miljöer använder ni en pannlampa?
- I jobbsituasjoner benyttes lykten stort sett alltid når det er mørkt. Til hogging/rydding, skuterkjøring osv. I fritidssammenheng benyttes den til ski og sykkel.
Hur fästs pannlampan, på arbetshjälmen eller vart/hur vill ni helstplacera den?
- Jeg har limt på Lupines hjelmbrakett på Peltor skogshjelmen. Vil gjerne ha et klikkfeste (hurtigfeste) for hjelmhodet. Bør kunne integreres med Peltor hjelm, viktig at det ikke kommer i konflikt med visir.
Hur/var vill ni ha batteriet?
- Vanlig batteri med forlengerledning i vest på rydden eller i lomme. Et mindre batteri som kan festes bak på hjelmen for små oppdrag.
Vad finns det för krav på batteritid?
- To mindre batterier er bedre enn ett stort, så kan man alltid lade batteriet helt ut før det lades opp. 5-6 Ah er passende størrelse, med et mindre batteri på 2,5 Ah.
Vad finns det för krav på ljuset, exempelvis hur ljuskäglan bör se ut?
- Viktig med godt strølys for jobblys, men klarer dere å få en todeling så man kan bytte mellom strølys og kastlys (eks 16 og 26 grader spredning) kommer jeg til å investere.
Vad känns rimligt för er att betala för en pannlampa?
- En god arbeidslampe er en investering. Opp til 5 K bør derfor gå.
Använder ni pannlampa idag,i så fall vilken och framför allt varför har ni valt den, fördelar/nackdelar?
- Jeg benytter Lupine Betty 26 X i jobbsammenheng, og Lupine Piko i fritidssammenheng. Betty har godt lys med god spredning, Piko er liten og god med bra batterikapsitet.
Niking skrev:Stora pannlampsbatterier har man på ryggen, midjeväskan eller i en ficka. Småbatterier kan man dock ha på nacken.
/Niklas
totte skrev:Niking skrev:Stora pannlampsbatterier har man på ryggen, midjeväskan eller i en ficka. Småbatterier kan man dock ha på nacken.
/Niklas
Aha, så småbatterier blir en nackdel! (ursäkta, kunde inte låta bli)