ons 21 dec 2011, 09:37#151586
jonko skrev:Skit!
Var och körde ett (1) lass igår kväll, värmeshunten, eller ratten till värmen, det gick inte att få så svalt man önskade, körde med dörren öppen innan jag trodde att jag skulle krevera!
Någon annan som har haft bekymmer med värmen på valtra A serie?
Första gången jag satte mig i traktorn kände jag att det vara bara crap den där kranen... allt kändes för mjukt för att fungera livet ut! nu fick jag bekräftat!
Hem å riva lite, sen en sväng via den lokale vvs butiken! har varit irriterad på att allt har sviktat i ratten så man aldrig kunde få precis så mycket flöde i slangen som man önskat!
Har haft precis detta problem och även jag tyckte reglaget till värmen kändes som nåt skräp första gången jag använde den. bakom panelen på den sidan reglaget sitter är vajerhöljet fäst med ett plåtbleck med en enda skruv. Förmodligen skruven som har släppt lite så blecket bara åker med när man vrider på reglaget varpå värmen inte går att justera.
Upptäckte detta på sommaren och hade som tur var reglaget ställt på kallaste. För att skruva fast det där förbannade blecket måste man demontera handgasreglaget och lite sånt pickel innan man får bort panelen värdelöst mkt skruvande för den lilla skruven.
Har faktiskt tappat en del förtroende för Valtra sedan vi köpte denna traktor 2010 lite för mkt mickel och smågrejer som strular har alltid trott och tyckt att Valtra stått för kvalitet hade en 355 -92 i 12år som bara gick utan större bekymmer.
Småstrul och irritationsmoment vi haft hittills på våran A82 -10
Mutter till ett gångjärn som lossnat utan vidare.
Sprint till Handbroms vajer lossnat
Värmereglage
Växelspakar som släppt varpå bakhjulet måste demonteras för att komma åt serviceluckan till växelspakarna så man kan dra åt dom.
Huvudbrytaren har nyligen gett upp.
Har justerat kopplingen sjukt många gånger och har snart inget kvar att justera på.
Traktorn har gått ca 700h.