vinterrojarn skrev:Nu vaknade säljardjävulen i mig.
Vad ska ske med åkermarken efter detta ingrepp?
Är det tänkt att fortsätta att beta ner med betesputs eller ska de brukas?
Ska det fortsättas med att beta ner med puts, så tycker jag att en betesputs med slagor är att föredra.
Ska du däremot börja bruka jorden, så skaffa en traktor med en betesputs.
Brukar ligga på ca 30-50.000 kr.
Astrix1 skrev:Har en slaghack jag drar efter atv funkar utmärkt om man börjar på våren när gräset är lågt, sen köra av ca 6 veckor mellanrum det är ofta sorkhålen som gör att man måste köra under 15 km/h. Är det tjogt och högt rullar gräset in sig i valsen med hackor det sliter ut remmarna. Tar tid med 120cm brett om det är många ha.
t4bb3 skrev:Nu har jag ingen direkt erfarenhet av att dra slaghack efter ATV.
Men, det jag primärt tänker är att det borde slita ganska rejält på remmen (om man nu har det på atv) då man troligen måste krypa fram för att få bra effekt. Sedan är ju priset ofta ganska högt för dessa "leksaker".
Jag tror det borde vara mer prisvärt att skaffa en äldre traktor med betesputs/slaghack. Men såklart är det väl lite beroende på hur behovet av atv/traktor ser ut i övrigt.
Wilxson skrev:Jag köpte en multiklipp hos z-AIM och har bara haft problem med den. En dyr kinaprodukt som inte håller kvalité. Under två säsonger så har problem uppstått och Nya delar har skickats med långa leveranstider och nya fel vilket gör att jag inte har kunnat använda maskinen. Den håller helt enkelt inte. Det har varit två dragstänger som är blötjärn. Läckande bensintank, kulhandsken gick sönder, brinnande starrelä mm.mm.
Hade köpt slaghacker om jag vetat detta och inte fallit för reklamen.