Kör ni skiften rätt av eller körs det överlappnings skift?
Själv har jag 148.33 kt tim rätt av + abk
Maldas skrev:Saker som ålder, utbildning, erfarenhet, mm är ju högst avgörande för vad man tjänar, så en siffra rätt upp och ner blir lite missvisande tycker jag.
Diesel_doriz skrev:Hej tänkte höra vad ni som kör skördare/skotare har för lön/timme?
Kör ni skiften rätt av eller körs det överlappnings skift?
Själv har jag 148.33 kt tim rätt av + abk
Engelthon skrev:Oki det var som? Annars betalar jag skotarföraren lägre än skördarföraren. Men du kanske kör båda då är betalningen rätt.
Jag betalade skotarförare 120:- + bil i grund. Skördarföraren 150:- + bil i grund.
Vi körde ett skift på 12-14tim och inte två skift.
Valmet 890 skrev:Engelthon skrev:Oki det var som? Annars betalar jag skotarföraren lägre än skördarföraren. Men du kanske kör båda då är betalningen rätt.
Jag betalade skotarförare 120:- + bil i grund. Skördarföraren 150:- + bil i grund.
Vi körde ett skift på 12-14tim och inte två skift.
Hos oss har man då samma lön oavsett vilken maskin man kör, man är ju ett team och båda är ju beroende av varandra.
Engelthon skrev:Vi körde ett skift på 12-14tim och inte två skift.
Mäki skrev:Engelthon skrev:Vi körde ett skift på 12-14tim och inte två skift.
Är det verkligen lönsamt att köra så långa pass?
Tappar inte föraren kapacitet efter 10 timmar?
Förstås är vi alla olika och det blir kanske en vanesak men vad gällande kvaliteten så tror jag den lider.
Låg ni i skogen eller motell/hotell under den tiden eller körde förarna hem?
Med så långa dagar + bilkörning så kan du ju inte ha något annat liv än att sitta och köra.
Eller kompenserades dom med lediga veckor typ var tredje?