fre 10 jan 2025, 12:52#867328
Tråkigt med människor som skryter med att dom förstör skogsmark, eftersom vi har en industri som befolkats av korkade dårar allt sen 60 talets början, så förstår jag ju varför denna dåraktighet smittat av sig även på leverantörena av råvara ( ni skogsägare) till denna idiotindustri , det jag inte förstår, är varför ni inte sätter er in i hur ett skogsekosydtem vill bli behandlat, en sak är säker, det vill inte bli behandlat av dårar, jag kommer ihåg 1980 talet när Bo Bergren var VD för Stora, som det hette på den tiden, han hade då i rask takt kört ALLT i botten, Stora hade även flera stålindustrier fram till 1980, den som haft ansvaret för dom var dåren Bo, de lades ner ett efter ett och han flyttades runt vart efter han kört företagen i botten, men Wallenberg har alltid tagit hand om sina dårar, så det fick bli deras skogsindustrin när han förstört all stålproduktion, och gissa om det gick åt helvete där oxå.
Jag läste en bokfrån 1985, där han fick vräka ur sig sina planer för Stora, och man rös av olust, hur kunde en människa vara så jävla korkad, och få 5 miljoner i månaden för att förstöra allt han tog i, guld blev till sand, jag är säker på att om han lyckats köpa pyramiderna och colosseum, så hade han gjort om dessa till grus och sålt, och tyckt han gjorde en bra affär, det är väl ungefär ni idioter som kalhugger nu gjort med Sveriges skogar, och det är väl värre för ni har skövlat liv och inte döda ting.
Nåväl Bo hade en plan med Stora, för i framtiden skulle papper bli den stora grejen (de flesta andra förutspådde tvärtom att datorsamhället skulle MINSKA användningen av papper, och fick ju rätt) men någon här tänker säkert när jag kallar fol fär dårar och idioter att "fan va elak han är" men om ni visste lika mycket som jag så skulle ni bara tycka att jag var för snäll i min bedömning av människor, men nu vet ni ju inte ett skit, så då kan jag ju verka elak när jag gör helt relevanta bedömningar.
Jag fivk ju fel (temporärt) om Northvolt, men jag kan lugnt säga att det kommer att dö förr eller senare och de dårar som inte la ner fabriken, ja de är bara dårar som blåser oss vanliga människor och aldrig behöver ta några konsekvenser över att de förstört livet för tiotusentals människor.
Nu går jag och väntar på skogstaxeringens bedömning av tillväxten i Sveriges skogar, jag undrar hur det är att gå till jobbet och sitta och fixa och mixtra med tabellerna, vem vet, man kanske kommer på en variant som visar att tillväxten ökar i gen, men då ljuger man givetvis, skogsmark kan intebehandlas som ni dumskallar tror, då slutar den leverera, men det kommer ni alla att förstå en dag, som vanligt är jag ensam om att ha rätt och ni andra alla har fel.
Men va fan, det ordnar sig, verkligheten kan ingen vinna över i längden, snart så bräker alla så snällt att kalhygge VAR dåligt, och det är en självklarhet att inte göra om den dumheten igen, Bo Berggren är död och nya förmågor skapar katastrofer, men naturen kommer alltid att vinna, varför inte närma sig den i stället, nu ska jag ut och krama mina 150 år gamla jätteträd som kommer att stå här om 150 år oxå, och utan röta.
När Linne, traskade runt uppe i Lappland, så låg tallar huller om buller i skogarna, ingen hade rört dessa skogar sen istiden, volymerna var på 5-600 kubik per hektar och när man nu på samma marker och efter 100 år försöker leka skogsbruk, så blir dom inte ens hälften så höga på den förstörda marken och det spelar ingen roll vad man gör, tillbaka till ens 1/5del av urskogarnas volymer kommer man aldrig igen.
Naturnära skogsbruk är något mycket mer än skogsbruk, det är ett sätt att visa respekt för natur och medmänniskor, men det vill ni inte, bara en idiot säger nej till att visa respekt för naturen och medmänniskor, sp nu vet ni varför jag ibland kallar kalhygge för idiotskogsbruk och ibland även människor för idioter.
Det finns alltid ett val.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto