fre 01 maj 2020, 11:11#641517
Nu är det ju inte svart eller vitt, men jag önskar att vi har resurser i form av en hög lägsta nivå. Jag vill att vi ska ha beredskapslager.
Visst sjukvårdens kostnader kan man göra astronomiska, för ju bättre den blir, desto fler pacienter kan den hjälpa och då kan det bli ryssligt dyrt.
Men det verkar ha saknats en plan för beredskap. Borde det inte funnits en övergripande plan för hur många vårdplatser man behöver på en viss befolkningsmängd?
Jag saknar brist på ansvar och rutiner. Vi har blivit ett ilandsproblem, att vi tappat bort oss själva över vad som behövs om det skulle bli sämre. För allt gå bara upp upp upp. För lindade av en allt för långvarig högkonjunktur och förskoning av katastrofer.
Se bara på toapappersbristen. Ingen har typ något förråd öht. Sjukt och ansvarslöst. Jag har klarat mig 1mån hemma sjuk, utan att ha handlat mat, men nu var jag sugen på mjölk, bröd, fil och ägg.
Om jag nu måste välja, så dör jag hellre i en kammare, än att dö pga att det inte finns någon. Detsamma gäller såklart för alla andra med, föräldrar/familj eller ej. Hälsan går före ett jobb, även om det kan bli ohälsosamt att va arbetslös.
Btw Tegnell har inget ansvar, hans chef snackar med Lövén och de håller sig undan.
//Henke månskensskogsbonde