Idag, 09:43#870325
Jag sitter och skrattar för mig själv, när jag på morgonen läser era senaste kommentarer, någon har orkat tagit upp vårt idiotskogsbruk, men resten av er grundlurade stackare skrattar patetiskt (eller är det desperat) med Lars Lundqvist över min person, som egentligen inte har nåt med vårt idiotskogsbruk att göra, men jag förstår ju att det är skönt att slippa tänka på hur ni grävt ner er i en gropp när ni nu i 60 år ägnat er åt att förstöra er skogsmark.
Visst kan det verka väldigt stöddigt att gå på som jag, och lite överdrivet kanske det är, när jag säger att jag vet bäst, men just nu så vet jag ingen som kan mer.
Jag har ju en gedigen kunskap som är helt oförstörd av människor med olika agendor, jag är omutlig och jag ser ju att jag hela tiden tar de bästa besluten för mina egna små men fina skogar, jag testar innan jag pratar och har numera en enormt bred kunskap i allt från från Sveriges skogshistoria till dagens förädlingar av virket vi tar ut, som är på neandertalnivå.
Vi eldar och kokar det mesta och man blir bara trött på alla forskare med sina ärtghjärneförslag på hur vi ska bedriva vårt skogsbruk, man undrar var kunskaperna om naturens funktioner tagit vägen.
Jag säger ofta att ni är grundlurade och det hänger ihop med er GRUNDA tankeverksamhet, ni har givetvis er själva att skylla, ni tror att ni håller mamma i kjolen, men industrin är inte er mamma, fatta det för fan.
Jag har lite jäktigt i dag så ni ska få något att tänka på, (det jag sagt i 20 år nu) ni får två grafer som berättar hur jävla blåsta ni är.
Den ena visar varför ni inte kan sälja någon skog nu när ni får 800 spänn, och varför ni sålde den för 200 spänn för 20 år sen, jävla torskar.
Den andra berättar att från 1970 till 2010 ÖKADE volymen per hektar i slutavverkningarna, och hur ska ni förstå detta då? nä det fattar ni inte så jag hjälper er för tusende gången!!!!!
Jo det ni SLUTavverkade 1970 var skog som började växa 1900 och stod i en BLÄDSKOG, det ni slutavverkade 1980 var träd som växte upp i en betad gles BLÄDSKOG, träden stod ibland i 30-40 år i skuggan för att en kalantig BLÄDARE/bondläpp inte förstod att de små träden behövde halvskugga för att komma igång på 10 år till brösthöjd, ja de flesta blädare var klantiga bonnläppar som tyckte att betet i skogen för kon och hästen var viktigare år 1900, när jag säger att de träd ni korkskallar slutavverkade 1970 började växa 1900 så får ni förfan färstå att de kunde vara 30 år och var alltså PLANTOR 1870 och ficj LJUS 1900 fär att bonnläppen tog ner sina 20 kubik som han brukade göra varje vinter, hade han tagit ner 200 kubik så hade de andra bonnläpparna blivit galna på honom, då alla stod och stampade för de skulle hämta hästen i skogen och börja plöja så fort dom sågat upp sina stockar, jävla ärthjärnor som inte kan er historia, för ni tror LAAAARS har koll på läget i granskogen.
Stackars jävlar, ska jag fortsätta med slutavverkningarna 1990, 2000 och 2010 oxå, ? eller har ni fattat att det var DÅ 2010 ni började avverka era jävla plantager!!!! och DEN historien kommer ni att få lära er den hårda vägen.
Inbilla er inte att ni någonsin kommer att avverka 135 miljoner kubik i Sverige, det ni trodde 1990 att ni skulle göra idag, det var därför ni sålde era blädade skogar för 200 spänn, idioter.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto