Färdiglastat
av totte mån 23 jun 2014, 20:24
Nu är det lastat. Dagens specialverksamhet var att förse Dieselnutte med extrahjul på taket. Inledande läge:
och slutresultat:
Nu kan man alltså vända bilen upp och ner och köra den som en kärra, mycket praktiskt.
Inuti bilen vilar nu en apparat som kallas "Dunderlunnaren", en lunningskärra med vilken jag hemsläpat några kubikmeter ved ur skogen. Den används även som basmaskin för vägkantklipparen.
Bakom den är det nu ett hyggligt utrymme kvar. Detta skall förbli tomt tills jag kommer till Västergötland. Där dväljes nämligen den motorhuv som sedemera skall bliva Emilias front mot omvärlden, och som under färden ner skall avhämtas av mig.
I kärran finns det inte mycket användbart utrymme kvar.
Bra balans blev det på kärran, får ta i lite lagom för att lyfta i draget, ca 40 kg kultryck gissar jag. Lasset är surrat, kapellet förseglat och bilen nödtorftigt avspolad. Sålunda är den klar för avfärd, vilket sker om ett par tre dagar.
och slutresultat:
Nu kan man alltså vända bilen upp och ner och köra den som en kärra, mycket praktiskt.
Inuti bilen vilar nu en apparat som kallas "Dunderlunnaren", en lunningskärra med vilken jag hemsläpat några kubikmeter ved ur skogen. Den används även som basmaskin för vägkantklipparen.
Bakom den är det nu ett hyggligt utrymme kvar. Detta skall förbli tomt tills jag kommer till Västergötland. Där dväljes nämligen den motorhuv som sedemera skall bliva Emilias front mot omvärlden, och som under färden ner skall avhämtas av mig.
I kärran finns det inte mycket användbart utrymme kvar.
Bra balans blev det på kärran, får ta i lite lagom för att lyfta i draget, ca 40 kg kultryck gissar jag. Lasset är surrat, kapellet förseglat och bilen nödtorftigt avspolad. Sålunda är den klar för avfärd, vilket sker om ett par tre dagar.
2 kommentarer | Läst 4610 ggr