Bärgning
av masterchief mån 16 mar 2009, 21:31
Så är det måndag igen.
Veckorna blir rätt sönderhackade för min del då frugan har haft ett par flyttstädningar mm så man passar på att jobba när hon är hemma.
Så i regel har man hand om Moa fram till kl14 de dagar hon jobbar.
Håller på och gallrar på ett gods 15 minuter hemifrån så det är iallfall inte så långt att åka.
Vi ska köra 1500m nu innan 1april. är inte ensam utan har en H8a som hjälper till också.
Inte min utan en entrepenör jag känner som har ont om körning.
Idag ringde han som kör den kl 12 och sade han parkerat den i ett surhål.
han fick vänta ett par timmar på att frugan skulle komma hem, sedan åkte jag iväg till maskin och rullade bort till honom, hade ca 1km bara till honom.
Den här bilden är efter bärgningen.
Gick utan större mankemang, en 8tons kättning small av dock, den han hade i maskinen.
Mina 20tons höll som väl var
Bäddade upp en riktig risbädd till 5005an så den inte skulle gå samma öde till mötes, sedan i med diffen och smög med driften.
han provade först med att hjälpa till och dra med H8an, men han fick aldrig upp hjulen över skiten, så den iden gav vi upp.
Hade fått leka plog i 20m innan den kommit upp i sådan fall.
Sedan fällde han upp hjulen så lång det gick och jag drog den på bukplåten, gick bättre, lite gingligt, men den höll sig på rätt köl
Summa summarium så skulle maskinen aldrig gått där den gick, men planeraren missade nog då det var 1dm snö när han snitslade... och när H8an väl kommit ut i skiten så kunde den inte annat än bara köra framåt...
Här är en bild av gallringen jag kör för tillfället med 5005an.
En mosse med mycket björk och gran, försöker gynna fram granen i möjligaste mån.
Skotaren får lass rätt fort här skulle jag tro...
Tycker ni vägbredden är stor så beror det på att vägen ligger i en dikeskant, då diket ska rensas efter gallring..
Veckorna blir rätt sönderhackade för min del då frugan har haft ett par flyttstädningar mm så man passar på att jobba när hon är hemma.
Så i regel har man hand om Moa fram till kl14 de dagar hon jobbar.
Håller på och gallrar på ett gods 15 minuter hemifrån så det är iallfall inte så långt att åka.
Vi ska köra 1500m nu innan 1april. är inte ensam utan har en H8a som hjälper till också.
Inte min utan en entrepenör jag känner som har ont om körning.
Idag ringde han som kör den kl 12 och sade han parkerat den i ett surhål.
han fick vänta ett par timmar på att frugan skulle komma hem, sedan åkte jag iväg till maskin och rullade bort till honom, hade ca 1km bara till honom.
Den här bilden är efter bärgningen.
Gick utan större mankemang, en 8tons kättning small av dock, den han hade i maskinen.
Mina 20tons höll som väl var
Bäddade upp en riktig risbädd till 5005an så den inte skulle gå samma öde till mötes, sedan i med diffen och smög med driften.
han provade först med att hjälpa till och dra med H8an, men han fick aldrig upp hjulen över skiten, så den iden gav vi upp.
Hade fått leka plog i 20m innan den kommit upp i sådan fall.
Sedan fällde han upp hjulen så lång det gick och jag drog den på bukplåten, gick bättre, lite gingligt, men den höll sig på rätt köl
Summa summarium så skulle maskinen aldrig gått där den gick, men planeraren missade nog då det var 1dm snö när han snitslade... och när H8an väl kommit ut i skiten så kunde den inte annat än bara köra framåt...
Här är en bild av gallringen jag kör för tillfället med 5005an.
En mosse med mycket björk och gran, försöker gynna fram granen i möjligaste mån.
Skotaren får lass rätt fort här skulle jag tro...
Tycker ni vägbredden är stor så beror det på att vägen ligger i en dikeskant, då diket ska rensas efter gallring..
4 kommentarer | Läst 3725 ggr