Multipla generatorer = mer problem
av kalhygge lör 20 feb 2010, 14:01
Jaha, ingaproblem skrev jag visst, å det får man ju omgående äta upp!
Har ju länge fundrat på NÄR min el-matarpump till bränslet kommer ge upp, det verkar va en rejäl sjuka på SISUmotorerna, många som haft strul med dom..
Visst blev det så. Larm för låg bränsletryck - å sen blev det svart i torsdags kväll, ca 200 m in i skogen..
Pumpen surrade - men gick VÄLDIGT lätt, å sög ingen diesel. Var en del barr i slangen oxo, men jag kunde "manuellt" suga fram diesel så det borde funkat.
Spenderade fredag FM med att fixxa fram en ny pump/filterhållare o montera den, körde sen 5 cykler med tändnignen för att lufta systemet.. Spänningen steg till max - skulle åbäket gå igång nu?? Hade en deadline- möte på bank + service av sossecontainer kl 1300...
Vrider på nyckeln, SISUN går saaakta runt 4-5 varv å sen ÄR DET BATTERITORSK!!!!!
Va F_N - ja satte ju i nya batterier häromveckan.
Maskin hade först gått 7 h, sen stått 40-60 minuter med tändning/dator på vid felsökning, plus 20 minuter värmare/tändning/dator vid monteringen av pumpen dagen efter - det ska den väl klara, även i 10 minus????
Tror det e nått fel, kanske på ladningen - har ca 28,5 volt vid drift, men de e ju 2 generatorer, kanske nått knas med den ena - kan man mäta sej fram till det kanske? En av dom e bytt nångång, den andra gått 11000 h..
Får fjäska för skotarn å hjälpstarta på måndag. Sen ska det utredas va de e som krånglar - jag vet ett par andra 911.3or som är VÄLDIGT sega å starta.. Kan det va nått generellt fel?
Har ju länge fundrat på NÄR min el-matarpump till bränslet kommer ge upp, det verkar va en rejäl sjuka på SISUmotorerna, många som haft strul med dom..
Visst blev det så. Larm för låg bränsletryck - å sen blev det svart i torsdags kväll, ca 200 m in i skogen..
Pumpen surrade - men gick VÄLDIGT lätt, å sög ingen diesel. Var en del barr i slangen oxo, men jag kunde "manuellt" suga fram diesel så det borde funkat.
Spenderade fredag FM med att fixxa fram en ny pump/filterhållare o montera den, körde sen 5 cykler med tändnignen för att lufta systemet.. Spänningen steg till max - skulle åbäket gå igång nu?? Hade en deadline- möte på bank + service av sossecontainer kl 1300...
Vrider på nyckeln, SISUN går saaakta runt 4-5 varv å sen ÄR DET BATTERITORSK!!!!!
Va F_N - ja satte ju i nya batterier häromveckan.
Maskin hade först gått 7 h, sen stått 40-60 minuter med tändning/dator på vid felsökning, plus 20 minuter värmare/tändning/dator vid monteringen av pumpen dagen efter - det ska den väl klara, även i 10 minus????
Tror det e nått fel, kanske på ladningen - har ca 28,5 volt vid drift, men de e ju 2 generatorer, kanske nått knas med den ena - kan man mäta sej fram till det kanske? En av dom e bytt nångång, den andra gått 11000 h..
Får fjäska för skotarn å hjälpstarta på måndag. Sen ska det utredas va de e som krånglar - jag vet ett par andra 911.3or som är VÄLDIGT sega å starta.. Kan det va nått generellt fel?
2 kommentarer | Läst 2770 ggr