Vilket måndagsexemplar - eller?
av Uvskogen mån 22 jun 2009, 10:02
Semester betyder service av alla maskinprylar och ett konstant fortsatt renoverande på huset. Igår kväll kom turen till hydraulmotorn för min lilla kranvagn (fyrhjulingen). Plockade loss den och ställde den på marken, här ska bytas olja!
Bäst att varmköra först, då rinner det lättare ur, det vet man ju. Men inte, motorn vägrar starta Efter 1 timmes försök med renblåst tändstift, startgas och massor av eder av mer eller mindre kända slag gav jag upp för kvällen.
Kastade mig över telefonen idag på morgonen och ringer till generalagenten. "Jag har ett problem, jag har fått ett måndagsexemplar, vad tänker ni göra åt det! " Kändes som ett bra upplägg på dialogen, rak och tydligt visa mitt missnöje med den undermåliga produkten. Här ska det inte fjollas med några leverantörer av undermåliga produkter inte!
I luren en man som med trygg (norrlänning dessutom) och lugn stämma säger följande:
1) Har du kopplat loss slangarna från ventilpaketet? (klart jag har!)
2) Har du kopplat ihop slangarna med varandra? (vadå ihop , hurdå, varför då?)
3) Du vet, om du inte gör det då kan inte hydrauloljan cirkulera och det blir trycket väldigt stort och motorn startar inte.
blev lite tyst där, avslutade samtalet med ett lamt "kan väl inte vara så enkelt" och gick ut i verkstan för att prova. Slangarna var enkla att koppla ihop, och sedan ett startförsök. Ja du förstår väl vad som hände
Vrooom! startade direkt. Återstår nu bara mitt kaxigt utlovade samtal till reklamationsansvarig, jag skulle ju ha en ny motor då den jag fått var ett typiskt måndagsexemplar
Fast, hellre så här än en trasig maskin trots allt
Bäst att varmköra först, då rinner det lättare ur, det vet man ju. Men inte, motorn vägrar starta Efter 1 timmes försök med renblåst tändstift, startgas och massor av eder av mer eller mindre kända slag gav jag upp för kvällen.
Kastade mig över telefonen idag på morgonen och ringer till generalagenten. "Jag har ett problem, jag har fått ett måndagsexemplar, vad tänker ni göra åt det! " Kändes som ett bra upplägg på dialogen, rak och tydligt visa mitt missnöje med den undermåliga produkten. Här ska det inte fjollas med några leverantörer av undermåliga produkter inte!
I luren en man som med trygg (norrlänning dessutom) och lugn stämma säger följande:
1) Har du kopplat loss slangarna från ventilpaketet? (klart jag har!)
2) Har du kopplat ihop slangarna med varandra? (vadå ihop , hurdå, varför då?)
3) Du vet, om du inte gör det då kan inte hydrauloljan cirkulera och det blir trycket väldigt stort och motorn startar inte.
blev lite tyst där, avslutade samtalet med ett lamt "kan väl inte vara så enkelt" och gick ut i verkstan för att prova. Slangarna var enkla att koppla ihop, och sedan ett startförsök. Ja du förstår väl vad som hände
Vrooom! startade direkt. Återstår nu bara mitt kaxigt utlovade samtal till reklamationsansvarig, jag skulle ju ha en ny motor då den jag fått var ett typiskt måndagsexemplar
Fast, hellre så här än en trasig maskin trots allt
1 kommentar | Läst 2343 ggr