Simba testar 1910E del 6
av Simba tor 18 feb 2010, 22:09
Gäller att ha ett låååångt tålamod när man håller på med sånt här jobb.
Visst,vi ska leta fel men hur blir det om man hittar ett fel
En "vanlig" maskin är det bara att ringa service,går alltid att få tag på nån som vet exakt vad som är galet,vilka delar som behövs och hur man ska göra för att byta eller så kommer nån vänlig själ utåkande och fixar ihop maskin åt en.
Men en proto,hur är det då
Ja först måste man reda ut om det:
A Är ett "lokalt fel",dvs nånting som gått sönder på proton men som inte föranleder nån annan åtgärd (typ nåt man kört sönder,punktering o dyl)
B Är nåt som är maskinspecifikt och som äventyrar hela serien
Är det ett A fel så:
A Fixar det på egen hand (kan va problematiskt eftersom det inte finns instruktionsbok eller reservdelskatalog)
B Ringer service (som inte kan hjälpa eftersom dom inte heller har instr......ja ni vet nog
C Ringer utveckligen och förklarar att det är ett B fel (första alltså) varvid dom svarar:
A Dom ska utreda orsaken brådskande
B Dom har ingen instr...
C Dom kan ändå inte skruva nåt
D Dom ska ta kontakt med komponenttillverkaren som:
A Inte heller har nån dokumentation
B Vägrar komma ut och skruva
C Hänvisar till att "nån" ska ta kontakt och förklara hur vi ska göra
FÖRSTOD NI NÅT
Nä,inte jag heller,men så här har vi hållit på denna vecka,är cirkus med en slid i ventilpaketet för vippen,när vi för en vecka sen började trimma in lite snabbhet så kunde han plötsligt börja skaka och hoppa till,vi har uteslutit allt annat,så felet ligger nånstans i sliden eller rättare sagt i nån av "mojängerna" som styr sliden.
Så nu väntar vi på att denne "nån" på Parker ska få tummen ur --- och hjälpa igång oss.
Är ju en specialgjord ventil för 1910-an så därför finns det ingen "normal" service som kan hjälpa oss
Visst,det kan va ensamt i skogen emellanåt
Visst,vi ska leta fel men hur blir det om man hittar ett fel
En "vanlig" maskin är det bara att ringa service,går alltid att få tag på nån som vet exakt vad som är galet,vilka delar som behövs och hur man ska göra för att byta eller så kommer nån vänlig själ utåkande och fixar ihop maskin åt en.
Men en proto,hur är det då
Ja först måste man reda ut om det:
A Är ett "lokalt fel",dvs nånting som gått sönder på proton men som inte föranleder nån annan åtgärd (typ nåt man kört sönder,punktering o dyl)
B Är nåt som är maskinspecifikt och som äventyrar hela serien
Är det ett A fel så:
A Fixar det på egen hand (kan va problematiskt eftersom det inte finns instruktionsbok eller reservdelskatalog)
B Ringer service (som inte kan hjälpa eftersom dom inte heller har instr......ja ni vet nog
C Ringer utveckligen och förklarar att det är ett B fel (första alltså) varvid dom svarar:
A Dom ska utreda orsaken brådskande
B Dom har ingen instr...
C Dom kan ändå inte skruva nåt
D Dom ska ta kontakt med komponenttillverkaren som:
A Inte heller har nån dokumentation
B Vägrar komma ut och skruva
C Hänvisar till att "nån" ska ta kontakt och förklara hur vi ska göra
FÖRSTOD NI NÅT
Nä,inte jag heller,men så här har vi hållit på denna vecka,är cirkus med en slid i ventilpaketet för vippen,när vi för en vecka sen började trimma in lite snabbhet så kunde han plötsligt börja skaka och hoppa till,vi har uteslutit allt annat,så felet ligger nånstans i sliden eller rättare sagt i nån av "mojängerna" som styr sliden.
Så nu väntar vi på att denne "nån" på Parker ska få tummen ur --- och hjälpa igång oss.
Är ju en specialgjord ventil för 1910-an så därför finns det ingen "normal" service som kan hjälpa oss
Visst,det kan va ensamt i skogen emellanåt
2 kommentarer | Läst 3509 ggr