Äntligen hemma
av Kse fre 31 jul 2015, 08:39
Houghen är hemma, här är du bland vänner och behöver inte frukta att smältverket blir nästa anhalt
Backup planen var ju Stena Recycling för det är ju ändå runt 10 ton järn vi snackar om,
min kära fru tyckte det var en bra affär förutsatt att den fortsatte raka vägen till skroten då hon mende att jag ändå inte har tid med den.
Det har hon ju förvisso rätt i men man behöver ju inte ha så bråttom, nu är de ju iaf. räddad.
Har inge större planer för den i sommar annat än att fixa det mest elementära som att start och stopp går att reglera från hytten, oljetrycksmätare, kolla glykolhalt osv.
Ena bakdäcket ska väl oxå fixas.
Det stod ju i annonsen att maskinen inte såg vacker ut, snackade med säljaren och han intygade åter att det inte är nått att vila ögonen på men att det väsentliga funkar som det ska.
När jag kom för att kika på traktorn så var jag tvungen att kommentera att det nog var det jävligaste jag sett, men affären var ju redan uppgjord och så länge den tog sig upp på trailern för egen maskin och lastarn gick att lyfta så skulle jag ta den med mig hem.
Det var just det som funkade, inget annat.
Visst, maskinen startade bra med startkablar direkt på startmotorn och en sjutums spik i solenoiden.
Huruvida det fans oljetryck vet jag inte då inga instrument fungerade, varken mekaniska eller elektriska. I
Elektroniken var helt död men det fanns iaf en enorm generator som verkade snurra utan problem.
Bromsar fanns såklart inte, varken färd broms eller parkering. Detta komplicerar ju såklart lastning och lossning så en extratraktor fick assistera vid båda momenten.
För att få stopp på motorn så får man strypa bränsleflödet från pumpen, denna ligger farligt nära själva drivningen till pumpen så man får vara försiktig.
Olja och glykol droppar överallt och det är ju bra, det betyder att det iaf inte är tomt i axlar ,kylare och converter.
Nå nu får hon stå på långförvarimg bakom plåtförrådet ett tag, vi får se när hon vaknar till liv igen.
Backup planen var ju Stena Recycling för det är ju ändå runt 10 ton järn vi snackar om,
min kära fru tyckte det var en bra affär förutsatt att den fortsatte raka vägen till skroten då hon mende att jag ändå inte har tid med den.
Det har hon ju förvisso rätt i men man behöver ju inte ha så bråttom, nu är de ju iaf. räddad.
Har inge större planer för den i sommar annat än att fixa det mest elementära som att start och stopp går att reglera från hytten, oljetrycksmätare, kolla glykolhalt osv.
Ena bakdäcket ska väl oxå fixas.
Det stod ju i annonsen att maskinen inte såg vacker ut, snackade med säljaren och han intygade åter att det inte är nått att vila ögonen på men att det väsentliga funkar som det ska.
När jag kom för att kika på traktorn så var jag tvungen att kommentera att det nog var det jävligaste jag sett, men affären var ju redan uppgjord och så länge den tog sig upp på trailern för egen maskin och lastarn gick att lyfta så skulle jag ta den med mig hem.
Det var just det som funkade, inget annat.
Visst, maskinen startade bra med startkablar direkt på startmotorn och en sjutums spik i solenoiden.
Huruvida det fans oljetryck vet jag inte då inga instrument fungerade, varken mekaniska eller elektriska. I
Elektroniken var helt död men det fanns iaf en enorm generator som verkade snurra utan problem.
Bromsar fanns såklart inte, varken färd broms eller parkering. Detta komplicerar ju såklart lastning och lossning så en extratraktor fick assistera vid båda momenten.
För att få stopp på motorn så får man strypa bränsleflödet från pumpen, denna ligger farligt nära själva drivningen till pumpen så man får vara försiktig.
Olja och glykol droppar överallt och det är ju bra, det betyder att det iaf inte är tomt i axlar ,kylare och converter.
Nå nu får hon stå på långförvarimg bakom plåtförrådet ett tag, vi får se när hon vaknar till liv igen.
6 kommentarer | Läst 3400 ggr